Specificul lingvistic și glotodidactic de predare-învățare a structurilor fonetice compuse (în baza materialului din limbile engleză, germană și franceză)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
679 17
Ultima descărcare din IBN:
2021-11-15 14:20
SM ISO690:2012
CHIRDEACHIN, Alexei, BABÂRĂ, Nicanor. Specificul lingvistic și glotodidactic de predare-învățare a structurilor fonetice compuse (în baza materialului din limbile engleză, germană și franceză). In: Lumina verbului matern: Profesorul și savantul Irina Condrea – prezență remarcabilă în mediul academic și cultural din Republica Moldova, Ed. 1, 25 octombrie 2019, Chişinău. Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2019, pp. 378-383.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Lumina verbului matern 2019
Conferința "Lumina verbului matern"
1, Chişinău, Moldova, 25 octombrie 2019

Specificul lingvistic și glotodidactic de predare-învățare a structurilor fonetice compuse (în baza materialului din limbile engleză, germană și franceză)


Pag. 378-383

Chirdeachin Alexei, Babâră Nicanor
 
Universitatea de Stat din Comrat
 
 
Disponibil în IBN: 19 martie 2020


Rezumat

Predarea-învățarea pronunției este un aspect important al didactiсii limbilor. Importanța ei se evidențiază și prin faptul că, alături de structuri foneti- ce simple constituite dintr-un singur element, acestea având statut de unitate fo- netico-fonologică, există și cele compuse, care includ mai multe elemente, cu sau fără statutul respectiv. Pentru a facilita însușirea pronunției celor din urmă, este necesar a strudia particularitățile fonetice (articulatorii, acustice și perceptive) și fonologice (funcționale) ale acestora, dar și factorii care le condiționează. În aceas- tă ordine de idei, în articol se examinează specificul lingvistic și glotodidactic al predării-învățării structurilor fonetice compuse, în comparație cu cele simple (în baza materialului din limbile engleză, germană și franceză).

Teaching and learning pronunciation is an important aspect of lan- guage teaching.Its importance is also highlighted by the fact that along with sim- ple phonetic structures consisting of a single element and having the status of a phonetic and phonological unit, there are also the compounds that include several elements in their composition, with or without the respective status.In order to facilitate the acquisition of the pronunciation of the latter, it is necessary to study their phonetic (articulatory, acoustic and perceptual) and phonological (functio- nal) features, as well as the factors that condition them.In this context, the paper addresses the issue of linguistic and didactic specificity of teaching and learning compound phonetic structures as compared to simple ones (based on English, Ger- man and French material).

Cuvinte-cheie
predare-învăţare, limbă străină, pronunţie, predare-învăţare, limbă străină, pronunţie, structuri fonetice compuse,

teaching and learning, foreign language, pronunciation, compond phonetic structures