Dreptul la învățătură și identitatea personală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
619 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 15:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[342.733+342.724](478) (1)
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (933)
SM ISO690:2012
NICHITA, Rodica. Dreptul la învățătură și identitatea personală. In: State, security and human rights: in condition of information siciety, 13-14 decembrie 2018, Chişinău. Chişinău: Tipografia "Artpoligraf", 2019, pp. 416-427. ISBN 978-9975-108-88-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
State, security and human rights 2019
Conferința "Statul, securitatea şi drepturile omului în condiţiile societăţii informaţionale"
Chişinău, Moldova, 13-14 decembrie 2018

Dreptul la învățătură și identitatea personală

The right to education and personal identity

CZU: [342.733+342.724](478)

Pag. 416-427

Nichita Rodica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 martie 2020


Rezumat

Fundamental right to education in the Republic of Moldova is of particular importance in the context of reforming the economic and political system, modernizing all spheres of modern social life. To address the challenges facing our country, new approaches to the content of the fundamental right to education and the level of training and investment in "human capital" are needed. Awareness of the importance of the fundamental right to education has led to the necessity of a broad reform of the educational process, the beginning of which was through the adoption of the Education Code, and the reform of the education system is at the center of public policy attention, implemented by the state.

Cuvinte-cheie
education, fundamental right, economic and political reforms, human capital, personal identity, nationalminority