Receptarea creației druțiene în spațiul cultural românesc
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
645 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-25 14:15
SM ISO690:2012
LUCHIANCIUC, Natalia. Receptarea creației druțiene în spațiul cultural românesc. In: Anatol Ciobanu – omul cetăţii limba română. În memoriam: 85 de ani de la naştere: În memoriam: 85 de ani de la naştere, 17 mai 2019, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2019, pp. 121-127. ISBN 978-9975-149-05-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anatol Ciobanu – omul cetăţii limba română. În memoriam: 85 de ani de la naştere 2019
Simpozionul "Anatol Ciobanu – omul cetăţii limba română"
Chişinău, Moldova, 17 mai 2019

Receptarea creației druțiene în spațiul cultural românesc


Pag. 121-127

Luchianciuc Natalia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 11 martie 2020


Rezumat

o personalitate dobândeşte contur în raport cu adepţii şi relief în raport cu opoziţia. Această afirmație poate fi valabilă și dacă ne referim la fenomenul artistic Ion Druță. Scriitor exponențial al literaturii anilor ′60 din spațiul basarabean, Ion Druță a cunoscut câteva perioade de „succes de public şi succes de critică” în spațiul cultural românesc. Numeroasele studii artistice și critice privind creația polifonică a scriitorului vorbesc de la sine despre popularitatea scriitorului la noi și în lume. În acest sens, în discursul critic românesc se profilează mai multe orientări și perspective de abordare cu privire la valorificarea creației literare a scriitorului. Astfel, numeroși istorici și critici literari atât din Moldova, cât și din România, prin studii și articole solide, prin recenzii și interviuri, au configurat o imagine fosforescentă a scriitorului. Alții însă, dimpotrivă, au purtat discuții contradictorii, atrăgându-l pe autor în polemici malițioase sau chiar ponegitoare. Acceptată unanim sau pusă la îndoială de către unii, creația druțiană își are adevărul și întelepciunea sa artistică. Ea este cea care ne-a scos și ne scoate în lume.

A personality develops shape out of its followers and relief out of its critics. This statement can rightly be applied to the artistic phenomenon of Ion Druţă. An exponential Bessarabian writer of the literature of the 60s, Ion Druţă, has experienced several periods of both “public and critical success” in the Romanian cultural space. Numerous artistic and critical studies on the writer’s multifarious creation speak for themselves about the writer’s national and international acclaim. In this regard, the Romanian critical discourse presents several orientations and perspectives of approaching the writer’s literary creation and its value. Thus, many literary historians and critics, both from Moldova and Romania, through solid studies and research, through reviews and interviews, have set up a phosphorescent image of the writer. others, on the contrary, held contradictory statements, drugging the author’s name in malicious or even perverse polemics. Still, unanimously accepted or questioned by some, Druțian creation has its own artistic truth and wisdom. It is his work that made and is still making our nation known to the entire world.

Cuvinte-cheie
receptare, creație literară, exegeză, spațiul cultural, discurs critic,

reception, literary creation, exegesis, cultural space, critical discourse