Rolul metodei fonetică, analitico-sintetică în învățarea citit-scrisului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
3729 417
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 02:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.3+003.03 (1)
Educație (14334)
Sisteme și caractere de scriere (23)
SM ISO690:2012
MARDARI, Diana. Rolul metodei fonetică, analitico-sintetică în învățarea citit-scrisului. In: Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă: Conferinţă ştiinţifico-practică cu participare internaţională, 31 ianuarie - 1 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2020, pp. 96-98. ISBN 978-9975-76-299-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă 2020
Conferința "Orientări axiologice ale constructivismului în educaţia modernă"
Chişinău, Moldova, 31 ianuarie - 1 februarie 2020

Rolul metodei fonetică, analitico-sintetică în învățarea citit-scrisului

CZU: 371.3+003.03

Pag. 96-98

Mardari Diana
 
Liceul Teoretic „Orizont“, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 martie 2020


Rezumat

The phonetic method, analytical and synthetic requires close relationship between the process of reading and writing properties. Learning letters by hand and writing skills training is parallel to the acquisition of the capital   letters. The analysis is to divide a whole, in this case the sentence or words in its component parts, to the sound level, and the synthesis is the reverse, the engaging together of these parts as a whole.

Metoda fonetică, analitico-sintetică presupune o strânsă legatură între procesul însuşirii citirii şi cel al scrierii. Însuşirea literelor de mână şi formarea deprinderilor de scriere se face paralel cu însuşirea literelor de tipar. A analiza înseamnă a împărţi un întreg, în cazul nostru propoziţia, respectiv cuvintele, în părţile lor componente, până la nivelul sunetelor, iar sinteza este operaţia inversă, de îmbinare, reunire a acestor părţi în întregul lor.

Cuvinte-cheie
metoda fonetică, analitico-sintetică, etape, analiză, sinteză, literă, sunet