Evaluarea în educație. Evaluarea - componentă constantă a demersului didactic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
845 88
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-14 13:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147 (639)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
CELAC, Virgilia, FIODORCIUC, Daniela. Evaluarea în educație. Evaluarea - componentă constantă a demersului didactic. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica ştiințelor naturii, 28-29 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 14-18. ISBN 978-9975-76-304-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 2, 2020
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 28-29 februarie 2020

Evaluarea în educație. Evaluarea - componentă constantă a demersului didactic

CZU: 378.147

Pag. 14-18

Celac Virgilia1, Fiodorciuc Daniela12
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Colegiul Pedagogic „Mihai Eminescu”, Soroca
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2020


Rezumat

Acțiunile evaluative sunt prezente în orice activitate didactică fiind o condiție a eficacității acesteia. Astăzi, prezența și realizarea evaluării constituie o necesitate, iar modul de evaluare influenţează nemijlocit procesul de predare-învăţare. Evaluarea reprezintă un mijloc de a identifica progresele sau lacunele în învăţare, de a determina nivelul de realizare a obiectivelor prestabilite, de a identifica strategii didactice eficiente. Una din funcțiile principale ale evaluării este de a dezvolta elevilor capacități autoevaluative și o mai mare autonomie, condiție pentru ca ei să se adapteze mai bine cerințelor vieții.

Cuvinte-cheie
act didactic, evaluare, forme de evalure, funcțiile evaluării, caracteristici