Postmodernismul în educație între evoluție, inovație și ontic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
792 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-30 15:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4278)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
POSŢAN, Liliana. Postmodernismul în educație între evoluție, inovație și ontic. In: Tradiţie şi inovaţie în educaţie: Învățământul superior: clasic versus modern , Ed. 1, 18-19 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. II, pp. 149-154. ISBN 978-9975-76-290-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tradiţie şi inovaţie în educaţie
Vol. II, 2019
Simpozionul "Tradiţie şi inovaţie în educaţie"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 octombrie 2019

Postmodernismul în educație între evoluție, inovație și ontic

Postmodernism in education between evolution, innovation and ontic

CZU: 37.01

Pag. 149-154

Posţan Liliana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 13 februarie 2020


Rezumat

Articolul reprezintă o tatonare modestă din perspectivă evolutivă, inovativă și ontică a postmodernismului ca demers inovativ de primă importanţă în educaţie, aflat sub egida „învăţării centrate pe elev‖ și conceptualizat de principiile paradigmei constructiviste a educației. În rezultatul narațuinii constatăm că, școala postmodernă nu opereză cu finalități, ea este creativă, provocătoare, generatoare de semantici inovatoare (ori acesta este postmodernismul), fie că prin demersul său redescoperă valențe uitate ale trecutului, produce efectul „mărului newtonian‖ sau produce idei futiriste.

The article offers an attempt to look at the postmodernism from the evolutionary, innovative and ontic perspective as an innovative approach of key importance for education, under the aegis of "student centered learning" and conceptualized by the principles of the constructivist paradigm of education. As a result of the narration, we conclude that the postmodern school does not operate with conclusiveness/finalities, it is creative, provocative/challenging, generating innovative semantics (which defines postmodernism), either by rediscovering the forgotten valences of the past, thus generating the effect of the "Newtonian apple", or by delivering futiristic ideas.

Cuvinte-cheie
postmodernism, modernism, educaţie, constructivism,

postmodernism, modernism, education, constructivism