Influenţa limbajului ştiinţific asupra formării competenţelor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
667 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-08 11:29
SM ISO690:2012
ABRAMCIUC, Valeriu, CECAN, Marin. Influenţa limbajului ştiinţific asupra formării competenţelor. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 120-122. ISBN 978-9975-50-060-9 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective"
Bălți, Moldova, 25 mai 2011

Influenţa limbajului ştiinţific asupra formării competenţelor


Pag. 120-122

Abramciuc Valeriu1, Cecan Marin2
 
1 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi,
2 Liceul Teoretic „Ion Creangă“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 ianuarie 2020


Rezumat

Formarea competenţelor este un proces multiaspectual, determinat şi influenţat de mai multe situaţii şi condiţii. Un rol aparte în acest context îl are limbajul ştiinţific adoptat în cadrul activităţilor cu studenţii. Lucrarea prezintă unele rezultate ale analizei impactului limbajului ştiinţific asupra formării competenţelor la studenţii de la specialităţile reale. Se constată, printre altele, o dependenţă directă şi efectivă dintre nivelul înţelegerii materiei de studiu şi posedarea conştientă a terminologiei ştiinţifice din domeniu. Nivelul insuficient de cunoaştere a semnificaţiei noţiunilor ştiinţifice poate influenţa provocarea stărilor de inhibiţie, de neangajare în proces, de diminuare sau de dispariţie a interesului şi altele. 

The formation of competencies is a multifaceted process, determined and influenced by a number of situations and conditions. Special role in this regard is attributed to the scientific language adopted in activities with students. The article presents some results of the analysis of the impact of scientific language on the formation of exact science student’s competences. It states a direct and effective relationship between the level of understanding of the studied material and the conscious possession of scientific terminology in this field. Insufficient level of knowledge of the scientific concepts/terms can lead to a state of inhibition, inactivity, of decrease or failure of interest, and others. 

Cuvinte-cheie
invatamint, limbaj ştiinţific, competențe,

education, scientific language, competencies