Mijloace de formare primară a competenţelor profesionale ale viitorilor profesori de matematică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
669 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 17:31
SM ISO690:2012
ZASTÎNCEANU, Liubov. Mijloace de formare primară a competenţelor profesionale ale viitorilor profesori de matematică. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 116-120. ISBN 978-9975-50-060-9 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective"
Bălți, Moldova, 25 mai 2011

Mijloace de formare primară a competenţelor profesionale ale viitorilor profesori de matematică


Pag. 116-120

Zastînceanu Liubov
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 21 ianuarie 2020


Rezumat

Formarea primară a competenţei pedagogice a viitorilor profesori de matematică se iniţiază în primii ani de studiu la facultate şi se continuă prin studierea cursului de didactica matematicii în anul III de studii. În cadrul acestei discipline de studiu este necesar de asigurat formarea principalelor componente ale acestei competenţe: cunoaşterea cadrului administrativ al profesiei de profesor de matematică în gimnaziu şi liceu; cunoaşterea modului de utilizare şi realizare a documentelor profesorului de matematică (manualul, planificarea calendaristică, proiectarea unităţii de învăţare); cunoaşterea particularităţilor procesului de predare-învăţare-evaluare la matematică şi a modalităţilor de eficientizare a acestuia; cunoaşterea şi aplicarea metodelor şi a mijloacelor didactice moderne utilizate în predarea-învăţarea matematicii etc. În articolul ce urmează se propune o structură orientativă a cursului de didactica matematicii cu dezvăluirea conţinuturilor şi formelor de evaluare, care ar asigura formarea competenţei pedagogice a profesorului de matematică. Se propun modele de sarcini didactice care ar asigura o lectură individualizată a curriculum-ului disciplinar, cunoaşterea suportului informaţional al viitorului profesor de matematică, dezvoltarea creativităţii pedagogice etc 

La formation primaire de la compétence pédagogique des futurs professeurs des mathématiques commence dans les premières années d’études à la faculté et continue par l’étude du cours de didactique des mathématiques dans la III-e année d’études. A la même discipline d’études il est nécessaire d’assurer la formation des composants principaux de cette compétence: la connaissance du cadre administratif du métier de professeur des mathématiques au gymnase et au lycée; la connaissance du mode de l’utilisation et de la réalisation des documents du professeur des mathématiques (le manuel, le plan de calendrier, l’élaboration du projet de l’unité d’enseignement); la connaissance des particularités du procès d’enseignement-apprentissage-évaluation pour les mathématiques et des modalités de l’augmentation de l’efficacité de celui-ci; la connaissance et l’application des méthodes et des moyens didactiques modernes utilisés dans l’enseignement-apprentissage des mathématiques, étc. Dans cet article est proposée une structure orientative du cours pour la de la didactique des mathématiques, avec l’exposé des contenus et des formes d’évaluation, qui assureraient au maximum la formation de la compétence pédagogique du professeur des mathématiques. On propose des modèles de tâches didactiques, qui assureraient une lecture individuelle du curriculum disciplinaire, la connaissance de l’appui informationnel du futur professeur des mathématiques, le développement de sa créativité pédagogique, étc.  

Cuvinte-cheie
competenţă pedagogică, situaţii didactice, didactica matematicii, activități de cercetare, proiect, portofoliu,

compétence pédagogique, situations didactiques, didactique des mathématiques, activités de recherche, projet, porte-feuille