Articolul precedent |
Articolul urmator |
669 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 17:31 |
SM ISO690:2012 ZASTÎNCEANU, Liubov. Mijloace de formare primară a competenţelor profesionale ale viitorilor profesori de matematică. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 116-120. ISBN 978-9975-50-060-9 . |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011 | ||||||
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective" Bălți, Moldova, 25 mai 2011 | ||||||
|
||||||
Pag. 116-120 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Formarea primară a competenţei pedagogice a viitorilor profesori de matematică se iniţiază în primii ani de studiu la facultate şi se continuă prin studierea cursului de didactica matematicii în anul III de studii. În cadrul acestei discipline de studiu este necesar de asigurat formarea principalelor componente ale acestei competenţe: cunoaşterea cadrului administrativ al profesiei de profesor de matematică în gimnaziu şi liceu; cunoaşterea modului de utilizare şi realizare a documentelor profesorului de matematică (manualul, planificarea calendaristică, proiectarea unităţii de învăţare); cunoaşterea particularităţilor procesului de predare-învăţare-evaluare la matematică şi a modalităţilor de eficientizare a acestuia; cunoaşterea şi aplicarea metodelor şi a mijloacelor didactice moderne utilizate în predarea-învăţarea matematicii etc. În articolul ce urmează se propune o structură orientativă a cursului de didactica matematicii cu dezvăluirea conţinuturilor şi formelor de evaluare, care ar asigura formarea competenţei pedagogice a profesorului de matematică. Se propun modele de sarcini didactice care ar asigura o lectură individualizată a curriculum-ului disciplinar, cunoaşterea suportului informaţional al viitorului profesor de matematică, dezvoltarea creativităţii pedagogice etc |
||||||
Cuvinte-cheie competenţă pedagogică, situaţii didactice, didactica matematicii, activități de cercetare, proiect, portofoliu, compétence pédagogique, situations didactiques, didactique des mathématiques, activités de recherche, projet, porte-feuille |
||||||
|