Abordarea competentă la pregătirea economiştilor: formarea strategiilor de adaptare profesională a viitorilor specialişti
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
557 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-13 15:48
SM ISO690:2012
MOVILĂ, Irina. Abordarea competentă la pregătirea economiştilor: formarea strategiilor de adaptare profesională a viitorilor specialişti. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 60-64. ISBN 978-9975-50-060-9 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective"
Bălți, Moldova, 25 mai 2011

Abordarea competentă la pregătirea economiştilor: formarea strategiilor de adaptare profesională a viitorilor specialişti


Pag. 60-64

Movilă Irina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 20 ianuarie 2020


Rezumat

Transformările strategice, care au loc în învăţămîntul superior în legătură cu modificarea cerinţelor pieţei de muncă, ne orientează asupra introducerii maximale a abordării competente în procesul educaţional al formării  viitorilor economişti. Abordarea competentă are premise pedagogice atît în practică, cît şi în teorie. Referindu-se la practica educaţiei profesionale, pedagogii au atras atenţia la decalajul evident dintre calitatea pregătirii specialistului cu studii superioare şi cerinţele pieţei muncii. Abordarea prin competenţe în pregătirea economiştilor corespunde direcţiei contemporane de dezvoltare strategică a businessului. Formarea strategiilor de adaptare profesională a viitorilor specialişti în învăţămîntul superior este instrumentul de realizare a abordării prin competenţe, scopul fiind pregătirea unui specialist competent şi competitiv, în corespundere cu cerinţele pieţei.

The strategic transformations that are going on in higher education, caused by the intensifying demands of the labour market, request a competent approach in training future economists. The competent approach has pedagogical premises both in practice and theory. Teachers have already paid attention to the evident divergence between the quality of the graduate’s training and the skills requested from the specialist in production by employers, which has a direct influence on the process of adaptation of the specialist to the working conditions. The competent approach in training economists corresponds to the contemporary direction − the strategic development of business. Developing strategies of future specialists’ professional adaptation in higher education is an instrument of realization of the competent approach, aiming at training competent and competitive specialists who will correspond to the market demands.  

Cuvinte-cheie
conceptul de competenţă, abordarea competentă, competenţă profesională, competenţe pentru economişti, strategiile educaţionale, strategii de adaptare,

concept of competence, competent approach, professional competence, skills for economists, educational strategies, adaptation strategies