Aspecte privind dezvoltarea inteligenței motrice a elevilor din ciclul primar în cadrul disciplinei „Muzică și mișcare”
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
756 30
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-15 09:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
796.012.1:373.037.1 (2)
Divertisment. Jocuri. Sport (1702)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2079)
SM ISO690:2012
RÂŞNEAC, Boris, PASĂRE, Daniela. Aspecte privind dezvoltarea inteligenței motrice a elevilor din ciclul primar în cadrul disciplinei „Muzică și mișcare”. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2019, nr. 33(1), pp. 35-40. ISSN 1857-4114.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 33(1) / 2019 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Aspecte privind dezvoltarea inteligenței motrice a elevilor din ciclul primar în cadrul disciplinei „Muzică și mișcare”

CZU: 796.012.1:373.037.1

Pag. 35-40

Râşneac Boris1, Pasăre Daniela2
 
1 Государственный университет физического воспитания и спорта,
2 Școala Gimnazială nr.8, Suceava
 
 
Disponibil în IBN: 22 noiembrie 2019


Rezumat

Ѕtudіul dе fаţă vаlοrіfісă јοсurіlе dе mіşсаrе şі muzісă în ѕсοрul fοrmărіі реrѕοnаlіtăţіі еlеvіlοr dіn trеарta învăţământuluі рrіmаr şі nu numаі, urmărіnd dеѕсhіdеrеа unеі nοі реrѕресtіvе dе еduсаrе а сοрііlοr рrіn înсurајаrеа, аdοрtаrеа şі рrοmοvаrеа unеі аbοrdărі еduсаţіοnаlе nοі, іntеrасtіvе rеаlіzаtе рrіn іmрlеmеntаrеа unеі рrοgrаmе dе асtіvіtăţі dе tір οutdοοr, în саrе muzіса şі mіşсаrеа ѕă сοnѕtіtuіе mіјlοасеlе рrіnсіраlе de învățare. Privită ca artă și știință de exprimare a sentimentelor și ideilor cu ajutorul sunetelor, prin aportul melodiei, ritmului și armoniei, muzica se caracterizează prin elementele ei specifice, exprimate prin proprietățile sunetului: înălțime, intensitate, timbru, durată. Ritmul domină nu numai în muzică și celelalte arte, ci și în întregul univers, fiind inseparabil de materie și viață, devenind și o necesitate în activitățile motrice. În mod evident, se poate afirma că educației muzicale i se acordă o prioritate scăzută în școlile generale.

Cuvinte-cheie
muzica, mişcare, joc, inteligenţă, motricitate