Corelarea profilului absolventului cu sistemul de competenţe şcolare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1183 76
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-12 14:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
BOCANCEA, Viorel. Corelarea profilului absolventului cu sistemul de competenţe şcolare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 4-5(116-117), pp. 50-52. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3525259
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4-5(116-117) / 2019 / ISSN 1810-6455

Corelarea profilului absolventului cu sistemul de competenţe şcolare

The Correlation between the Graduate Profile and the System of School Competences

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3525259
CZU: 37.091

Pag. 50-52

Bocancea Viorel
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 20 noiembrie 2019


Rezumat

Profilul absolventului de la diferite trepte de învățământ exprimă în ce măsură educabilul s-a apropiat de idealul educaţional pe parcursul treptei respective. Din idealul educaţional derivă formarea competenţelor-cheie, iar profilul de formare al absolventului este axat pe competenţele-cheie. Prezintă interes relaţia profilului de formare al absolventului cu competenţele specifice disciplinelor predate, care derivă din competenţele-cheie/transversale. Profilul absolventului nu poate fi reprezentat printr-o sumă de competenţe specifice disciplinelor predate la treapta dată, ci ar trebui să reprezinte o sinteză a acestor competenţe.

The profile of the graduate at different stages of schooling represents the extent to which the student approaches the educational ideal as defined for a specific stage. It is from this educational ideal that the key competences are derived, and the graduate profile, in turn, is based on key competences. The relationship between the graduate profile and the subject-specific competences, which derive from transversal/key competences, is worth analyzing. The graduate profile cannot be expressed merely through a sum of subject-specific competences that had been formed at a specific stage of schooling; instead, it represents a synthesis of these competences.

Cuvinte-cheie
profilul absolventului, idealul educaţional, competenţe-cheie, competenţe specifice disciplinelor,

graduate profile, educational ideal, key competences, subject-specific competences