Constructivismul și posibilitățile de modernizare a metodologiei instruirii în învățământul superior
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
948 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 19:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378:37.02 (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
SM ISO690:2012
FRĂSINEANU, Ecaterina Sarah, ILIE, Vali. Constructivismul și posibilitățile de modernizare a metodologiei instruirii în învățământul superior. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 3(17), pp. 90-97. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.90-97
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(17) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Constructivismul și posibilitățile de modernizare a metodologiei instruirii în învățământul superior

The constructivism and the possibilities of modernizing the methodology of training in higher education

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v17i3.90-97
CZU: 378:37.02

Pag. 90-97

Frăsineanu Ecaterina Sarah, Ilie Vali
 
Universitatea din Craiova
 
 
Disponibil în IBN: 25 octombrie 2019


Rezumat

Articolul nostru se referă la avantajele utilizării metodologiei de instruire constructivistă în activitatea de pregătire a studenților. Aceasta integrează metodele clasice (cum ar fi explicația, exercițiul, dezbaterea etc.), printr-o valorificare a lor într-o manieră axată pe stimularea afirmării, mai întâi, a unui punct de vedere subiectiv, apoi, prin valorificarea interacțiunilor din grupa de studenți. Pentru alte metode este nevoie de o inițiere în aplicarea lor, iar tabloul metodologic de tip constructivist este unul foarte divers, printre cele mai accesibile numărându-se schemele și hărțile cognitive.

Our article refers to the advantages of using the constructivist training methodology in the activity of preparing the students. It integrates the classical methods (such as the explanation, exercise, debate, etc.), by exploiting them in a way focused on stimulating the affirmation, first, of a subjective point of view, then, by valorizing the interactions within the group of students. For other methods it is necessary an initiation in their application and the methodological picture of constructivist type is a very diverse one, among the most accessible ones being the schemas and the cognitive maps.

Cuvinte-cheie
învăţământ superior, constructivism, metode moderne, învăţare,

higher education, constructivism, modern methods, learning