Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-18 02:03 |
![]() GAGAUZ, Valeriu. Dezvoltarea marketingului digital în contextul extinderii canalelor de comunicare în Republica Moldova. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : bunăstare și incluziune socială, Ed. 14, 10-11 octombrie 2019, Chișinău. Chisinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2019, Ediția 14, Vol.1, pp. 194-198. ISBN 978-9975-3305-6-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creşterea economică în condiţiile globalizării Ediția 14, Vol.1, 2019 |
||||||
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării" 14, Chișinău, Moldova, 10-11 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
JEL: D80, D89, M31 | ||||||
Pag. 194-198 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol se analizează dinamica de extindere a canalelor de comunicare digitală în Republica Moldova din perspectiva dezvoltării marketingului digital. Lucrarea are la bază rezultatele cercetărilor de marketing realizate de Gemius Explorer, AGB Moldova, X-Plane, AAPM. S-a constatat că în anii 2013-2018 penetrarea internetului în Republica Moldova a crescut cu peste 25%, iar penetrarea prin dispozitive mobile de 2,5 ori. Rata persoanelor care deloc nu folosesc televiziunea treptat crește, iar rata utilizatorilor non-internet este în scădere. Începând cu anul 2016 se înregistrează circa 80% din utilizatori, care folosesc internet zilnic. Totodată, proporția celor care utilizează radioul zilnic a scăzut până la 30%, iar a celor care citesc ziare – până la 6%. Costul promovării unui produs/serviciu prin intermediul TV rămâne cel mai ieftin după indicatorul CPT – costul per o mie de persoane acoperite. Cel mai apropiat la cost canal media este on-line, dar rămâne de 2 ori mai scump, însă on-line este cel mai accesibil pentru business din punctul de vedere al prețului de intrare și al ușurinței de utilizare. |
||||||
Cuvinte-cheie canalele digitale de comunicare, marketing |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Gagauz, V.</creatorName> <affiliation>Academia de Studii Economice din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Dezvoltarea marketingului digital în contextul extinderii canalelor de comunicare în Republica Moldova</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2019</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-3305-6-5</relatedIdentifier> <subjects> <subject>canalele digitale de comunicare</subject> <subject>marketing</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2019</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>În acest articol se analizează dinamica de extindere a canalelor de comunicare digitală în Republica Moldova din perspectiva dezvoltării marketingului digital. Lucrarea are la bază rezultatele cercetărilor de marketing realizate de Gemius Explorer, AGB Moldova, X-Plane, AAPM. S-a constatat că în anii 2013-2018 penetrarea internetului în Republica Moldova a crescut cu peste 25%, iar penetrarea prin dispozitive mobile de 2,5 ori. Rata persoanelor care deloc nu folosesc televiziunea treptat crește, iar rata utilizatorilor non-internet este în scădere. Începând cu anul 2016 se înregistrează circa 80% din utilizatori, care folosesc internet zilnic. Totodată, proporția celor care utilizează radioul zilnic a scăzut până la 30%, iar a celor care citesc ziare – până la 6%. Costul promovării unui produs/serviciu prin intermediul TV rămâne cel mai ieftin după indicatorul CPT – costul per o mie de persoane acoperite. Cel mai apropiat la cost canal media este on-line, dar rămâne de 2 ori mai scump, însă on-line este cel mai accesibil pentru business din punctul de vedere al prețului de intrare și al ușurinței de utilizare.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>This article analyzes the dynamics of digital communication channels expansion in the Republic of Moldova from the perspective of the development of digital marketing. The paper is based on the results of marketing research conducted by Gemius Explorer, AGB Moldova, X-Plane, AAPM. It was found that in 2013-2018 Internet penetration in the Republic of Moldova increased by more than 25% and penetration by mobile devices 2.5 times. The rate of people who do not use television gradually increases, and the rate of non-internet users is decreasing. It was registered that starting with 2016, about 80% of utilizers use the internet daily. At the same time, the proportion of those who use radio daily has fallen to 30% and those who read newspapers up to 6%. The cost of promoting a product / service through TV remains the cheapest according to the CPT indicator – the cost per thousand people covered. The closest channel by the cost of the media is online, but it still remains 2 times more expensive; at the same time online is the most accessible for the business in terms of the price of entry and the ease of use.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>