Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-18 02:03 |
![]() GAGAUZ, Valeriu. Dezvoltarea marketingului digital în contextul extinderii canalelor de comunicare în Republica Moldova. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : bunăstare și incluziune socială, Ed. 14, 10-11 octombrie 2019, Chișinău. Chisinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2019, Ediția 14, Vol.1, pp. 194-198. ISBN 978-9975-3305-6-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creşterea economică în condiţiile globalizării Ediția 14, Vol.1, 2019 |
||||||
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării" 14, Chișinău, Moldova, 10-11 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
JEL: D80, D89, M31 | ||||||
Pag. 194-198 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol se analizează dinamica de extindere a canalelor de comunicare digitală în Republica Moldova din perspectiva dezvoltării marketingului digital. Lucrarea are la bază rezultatele cercetărilor de marketing realizate de Gemius Explorer, AGB Moldova, X-Plane, AAPM. S-a constatat că în anii 2013-2018 penetrarea internetului în Republica Moldova a crescut cu peste 25%, iar penetrarea prin dispozitive mobile de 2,5 ori. Rata persoanelor care deloc nu folosesc televiziunea treptat crește, iar rata utilizatorilor non-internet este în scădere. Începând cu anul 2016 se înregistrează circa 80% din utilizatori, care folosesc internet zilnic. Totodată, proporția celor care utilizează radioul zilnic a scăzut până la 30%, iar a celor care citesc ziare – până la 6%. Costul promovării unui produs/serviciu prin intermediul TV rămâne cel mai ieftin după indicatorul CPT – costul per o mie de persoane acoperite. Cel mai apropiat la cost canal media este on-line, dar rămâne de 2 ori mai scump, însă on-line este cel mai accesibil pentru business din punctul de vedere al prețului de intrare și al ușurinței de utilizare. |
||||||
Cuvinte-cheie canalele digitale de comunicare, marketing |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-86274</doi_batch_id> <timestamp>1719464850</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>[email protected]</email_address> </depositor> </head> <body> <collection> <collection_metadata> <full_title>Creşterea economică în condiţiile globalizării</full_title> </collection_metadata> <collection_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2019</year> </publication_date> <isbn>978-9975-3305-6-5</isbn> </collection_issue> <collection_article publication_type='full_text'><titles> <title>Dezvoltarea marketingului digital în contextul extinderii canalelor de comunicare în Republica Moldova</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Valeriu</given_name> <surname>Gagauz</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2019</year> </publication_date> <pages> <first_page>194</first_page> <last_page>198</last_page> </pages> </collection_article> </collection> </body> </doi_batch>