Educația intelectuală a elevilor de vîrstă școlară mică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
614 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 14:41
SM ISO690:2012
FLUIERAR, Valentina. Educația intelectuală a elevilor de vîrstă școlară mică. In: Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere, 7-8 noiembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2014, Volumul I, pp. 271-280. ISBN 978-9975-76-133-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere
Volumul I, 2014
Conferința "Conferința științifico-metodică"
Chişinău, Moldova, 7-8 noiembrie 2014

Educația intelectuală a elevilor de vîrstă școlară mică


Pag. 271-280

Fluierar Valentina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 17 octombrie 2019


Rezumat

Personality’s intellectual possibilities are fundamental psychological resources underlying autonomous, proactive and productive activity. The skills required to practice an efficient intellectual work are: the ability of reflection and thinking critically, autonomously and creatively, the skills to solve problems and make decisions, and the analytical, synthetic and observation mind. Intellectual education is one side of education which consists of selecting, processing and sending values in terms of knowledge, skills, abilities and capabilities. Human’s integrating in society is possible only on the assimilation basis of accumulated and stored values in the heritage of human society.

Cuvinte-cheie
educaţie, educaţie intelectuală, elevi, vîrsta școlară mică