Rolul consilierii educaţionale în instituţia preuniversitară
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1050 55
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-05 00:52
SM ISO690:2012
PASCARU-GONCEAR, Valeria. Rolul consilierii educaţionale în instituţia preuniversitară. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2009, nr. 5(25), pp. 72-74. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(25) / 2009 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Rolul consilierii educaţionale în instituţia preuniversitară

Pag. 72-74

Pascaru-Goncear Valeria
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2013


Rezumat

The Role of the School Counselor: Teacher Perceptions, Expectations, and Actual Functions. Teachers of the visually impaired have a counseling role in helping students develop healthy self concepts. Teachers need to understand each of the phases of the adjustment process in response to either social stigma or vision loss. Among characteristics of the teacher-counselor are good interpersonal skills and realistic expectations.