Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1050 55 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-05 00:52 |
SM ISO690:2012 PASCARU-GONCEAR, Valeria. Rolul consilierii educaţionale în instituţia preuniversitară. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2009, nr. 5(25), pp. 72-74. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(25) / 2009 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
Pag. 72-74 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The Role of the School Counselor: Teacher Perceptions, Expectations, and Actual Functions. Teachers of the visually
impaired have a counseling role in helping students develop healthy self concepts. Teachers need to understand each of
the phases of the adjustment process in response to either social stigma or vision loss. Among characteristics of the
teacher-counselor are good interpersonal skills and realistic expectations. |
||||||
|