Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-10 12:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.262 (54) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4064) |
![]() CUZNEŢOV, Larisa. Educaţia părinţilor în contextul analizei impactului miturilor familiale şi al fenomenelor psihodinamice asupra relaţiei părinte-copil. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 3(115), pp. 2-7. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(115) / 2019 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.018.262 | ||||||
Pag. 2-7 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Articolul reprezintă un studiu teoretico-aplicativ care elucidează specificul şi impactul miturilor familiale asupra apariţiei şi manifestării fenomenelor psihodinamice în cadrul familiei şi în relaţia părinte-copil. Explicând funcţiile, coordonatele, caracteristicile şi impactul miturilor familiale asupra apariţiei şi manifestării fenomenelor psihodinamice (identificarea proiectivă şi ataşamentul familial), autoarea dezvăluie esenţa şi importanţa memoriei familiei, a ritualurilor şi a scenariilor create în baza acestora. În finalul studiului sunt propuse condiţii şi strategii de educaţie a părinţilor, validate experimental în cadrul consilierii familiei. |
||||||
Cuvinte-cheie familie, educaţie familială, relaţie părinte-copil, mituri familiale, fenomen psihodinamic, memoria familiei, scenariul familial, ritualul familial, educaţia părinţilor, condiţii şi strategii de educaţie a părinţilor, family, family education, parent-child relationship, family myths, psychodynamic phenomenon, family memory, family script, family ritual, parent education, conditions and strategies of parenting education |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Cuzneţov, L.</dc:creator> <dc:date>2019-06-30</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Articolul reprezintă un studiu teoretico-aplicativ care elucidează specificul şi impactul miturilor familiale asupra apariţiei şi manifestării fenomenelor psihodinamice în cadrul familiei şi în relaţia părinte-copil. Explicând funcţiile, coordonatele, caracteristicile şi impactul miturilor familiale asupra apariţiei şi manifestării fenomenelor psihodinamice (identificarea proiectivă şi ataşamentul familial), autoarea dezvăluie esenţa şi importanţa memoriei familiei, a ritualurilor şi a scenariilor create în baza acestora. În finalul studiului sunt propuse condiţii şi strategii de educaţie a părinţilor, validate experimental în cadrul consilierii familiei.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>The article represents a theoretical and applicative study that elucidates the specificity and impact of family myths on the occurrence and manifestation of psychodynamic phenomena within the family and the parent-child relationship. Explaining the functions, coordinates, characteristics and impact of family myths on the occurrence and manifestation of psychodynamic phenomena (such as projective identification and family attachment), the author reveals the essence and importance of family memory, of the rituals and the scenarios based on these. At the end of the study conditions and strategies of parental education are proposed, having been experimentally validated in family counseling.</p></dc:description> <dc:source>Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională 115 (3) 2-7</dc:source> <dc:subject>familie</dc:subject> <dc:subject>educaţie familială</dc:subject> <dc:subject>relaţie părinte-copil</dc:subject> <dc:subject>mituri familiale</dc:subject> <dc:subject>fenomen psihodinamic</dc:subject> <dc:subject>memoria familiei</dc:subject> <dc:subject>scenariul familial</dc:subject> <dc:subject>ritualul familial</dc:subject> <dc:subject>educaţia părinţilor</dc:subject> <dc:subject>condiţii şi strategii de educaţie a părinţilor</dc:subject> <dc:subject>family</dc:subject> <dc:subject>family education</dc:subject> <dc:subject>parent-child relationship</dc:subject> <dc:subject>family myths</dc:subject> <dc:subject>psychodynamic phenomenon</dc:subject> <dc:subject>family memory</dc:subject> <dc:subject>family script</dc:subject> <dc:subject>family ritual</dc:subject> <dc:subject>parent education</dc:subject> <dc:subject>conditions and strategies of parenting education</dc:subject> <dc:title>Educaţia părinţilor în contextul analizei impactului miturilor familiale şi al fenomenelor psihodinamice asupra relaţiei părinte-copil</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>