Resursele educaționale deschise în România: de la idee la practică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
805 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-07 20:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014(498) (3)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4067)
SM ISO690:2012
IORDACHE, Claudia-Gabriela. Resursele educaționale deschise în România: de la idee la practică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 51-53. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455

Resursele educaționale deschise în România: de la idee la practică

Open Educational Resources in Romania: from Idea to Practice

CZU: 37.014(498)

Pag. 51-53

Iordache Claudia-Gabriela
 
Centrul pentru Inovare Publica, Bucuresti
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2019


Rezumat

La sfârșitul anului 2017, Ministerul Educației Naționale (MEN) din România își asumă crearea a 7200 de materiale de învățare, resurse educaționale deschise (RED), printr-un proiect finanțat din fonduri europene. După cinci ani, în care organizații ale societății civile au încercat să convingă decidenții să adopte paradigma educației deschise și au contribuit la introducerea în documente strategice a unor referințe care să permită utilizarea resurselor educaționale deschise, MEN face un pas concret și facilitează producerea RED. Articolul sintetizează traseul RED de la idee la practică în România, marchează sincopele introducerii RED în sistemul educațional și provocările unei politici pentru educația deschisă.

At the end of 2017, the Ministry of National Education in Romania undertook to create 7200 OERs through an EU-funded project. It took five years for various civil society NGOs to advocate for open education and to contribute to the introduction of OER engagements in strategic documents, to get to this point, when the Ministry takes a specific step towards opening up educational content. The article summarizes the way open educational resources reached the public agenda, marks the ups and downs of the process and the challenges of a coherent open educational policy.

Cuvinte-cheie
educație deschisă, resurse educaţionale deschise, politici educaţionale,

Open education, Open Educational Resources, educational policy