Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-07 20:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014(498) (3) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4090) |
![]() IORDACHE, Claudia-Gabriela. Resursele educaționale deschise în România: de la idee la practică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 51-53. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.014(498) | ||||||
Pag. 51-53 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
La sfârșitul anului 2017, Ministerul Educației Naționale (MEN) din România își asumă crearea a 7200 de materiale de învățare, resurse educaționale deschise (RED), printr-un proiect finanțat din fonduri europene. După cinci ani, în care organizații ale societății civile au încercat să convingă decidenții să adopte paradigma educației deschise și au contribuit la introducerea în documente strategice a unor referințe care să permită utilizarea resurselor educaționale deschise, MEN face un pas concret și facilitează producerea RED. Articolul sintetizează traseul RED de la idee la practică în România, marchează sincopele introducerii RED în sistemul educațional și provocările unei politici pentru educația deschisă. |
||||||
Cuvinte-cheie educație deschisă, resurse educaţionale deschise, politici educaţionale, Open education, Open Educational Resources, educational policy |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Iordache, C.</dc:creator> <dc:date>2017-12-27</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>La sfârșitul anului 2017, Ministerul Educației Naționale (MEN) din România își asumă crearea a 7200 de materiale de învățare, resurse educaționale deschise (RED), printr-un proiect finanțat din fonduri europene. După cinci ani, în care organizații ale societății civile au încercat să convingă decidenții să adopte paradigma educației deschise și au contribuit la introducerea în documente strategice a unor referințe care să permită utilizarea resurselor educaționale deschise, MEN face un pas concret și facilitează producerea RED. Articolul sintetizează traseul RED de la idee la practică în România, marchează sincopele introducerii RED în sistemul educațional și provocările unei politici pentru educația deschisă.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>At the end of 2017, the Ministry of National Education in Romania undertook to create 7200 OERs through an EU-funded project. It took five years for various civil society NGOs to advocate for open education and to contribute to the introduction of OER engagements in strategic documents, to get to this point, when the Ministry takes a specific step towards opening up educational content. The article summarizes the way open educational resources reached the public agenda, marks the ups and downs of the process and the challenges of a coherent open educational policy.</p></dc:description> <dc:source>Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională 105-106 (5-6) 51-53</dc:source> <dc:subject>educație deschisă</dc:subject> <dc:subject>resurse educaţionale deschise</dc:subject> <dc:subject>politici educaţionale</dc:subject> <dc:subject>Open education</dc:subject> <dc:subject>Open Educational Resources</dc:subject> <dc:subject>educational policy</dc:subject> <dc:title>Resursele educaționale deschise în România: de la idee la practică</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>