Articolul precedent |
Articolul urmator |
547 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-04-09 17:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.74:37+377.1(478) (1) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790) |
Educație (14334) |
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273) |
SM ISO690:2012 TARAGAN, Raisa. Sistemul educaţional profesional în Republica Moldova. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : Structura demografică şi calitatea potenţialului uman, 15-16 octombrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: 2015, Ediția 10, pp. 197-207. ISBN 978-9975-4000-6-0.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creşterea economică în condiţiile globalizării Ediția 10, 2015 |
||||||
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării" Chișinău, Moldova, 15-16 octombrie 2015 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.74:37+377.1(478) | ||||||
Pag. 197-207 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Procesele de transformare a societății înregistrate în ultimii ani reprezintă provocări pentru sistemul de educație și formare profesională. Nivelul de educație reprezintă o variabilă importantă a capitalului uman, iar acesta, la rândul său, este un factor complementar al funcției de producție. În acest articol a fost analizată și efectuată o sinteză a sistemului educațional profesional în Republica Moldova și utilizarea experienței internaționale în acest domeniu pentru a oferi cele mai bune opțiuni de a determina necesitatea armonizării sistemului de învățământ profesional în Republica Moldova în condițiile unei crize demografice. Au fost elaborate concluzii și recomandări pentru implementare în Republica Moldova a experienței internaționale. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, formare profesională, capital uman, education, vocational training, human capital |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Taragan, R.P.</creatorName> <affiliation>Institutul Naţional de Cercetări Economice, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Sistemul educaţional profesional în Republica Moldova</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2015</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-4000-6-0.</relatedIdentifier> <subjects> <subject>educaţie</subject> <subject>formare profesională</subject> <subject>capital uman</subject> <subject>education</subject> <subject>vocational training</subject> <subject>human capital</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>316.74:37+377.1(478)</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2015</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Procesele de transformare a societății înregistrate în ultimii ani reprezintă provocări pentru sistemul de educație și formare profesională. Nivelul de educație reprezintă o variabilă importantă a capitalului uman, iar acesta, la rândul său, este un factor complementar al funcției de producție. În acest articol a fost analizată și efectuată o sinteză a sistemului educațional profesional în Republica Moldova și utilizarea experienței internaționale în acest domeniu pentru a oferi cele mai bune opțiuni de a determina necesitatea armonizării sistemului de învățământ profesional în Republica Moldova în condițiile unei crize demografice. Au fost elaborate concluzii și recomandări pentru implementare în Republica Moldova a experienței internaționale.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The recent demographic transformation processes in the Moldovan society represent the challenges for the modern education and training system. Education level represents an important variable of the human capital, and the latter, in its turn, is a complementary factor of the productivity function. In this article, we analyze the professional education system in the Republic of Moldova and show the international experience in this field. We provide the scientific explanations of the necessary to restructurate the professional education system in the republic and to adjust it to the modern demographic circumstances. Certain recommendations with regard to implementation of the international experience are provided.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>