Studiu de caz real - metodă de predare a analizei economico-financiare în condiţiile exigenţelor businessului modern
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
565 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 11:13
SM ISO690:2012
AMARFII-RAILEAN, Nelli. Studiu de caz real - metodă de predare a analizei economico-financiare în condiţiile exigenţelor businessului modern. In: Calitatea formării specialiştilor în învăţământul superior:: strategii, forme, metode, 5-7 octombrie 2005, Bălţi. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2005, Vol.1, pp. 23-26. ISBN 9975-931-97-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Calitatea formării specialiştilor în învăţământul superior:
Vol.1, 2005
Conferința "Calitatea formării specialiştilor în învăţământul superior:"
Bălţi, Moldova, 5-7 octombrie 2005

Studiu de caz real - metodă de predare a analizei economico-financiare în condiţiile exigenţelor businessului modern


Pag. 23-26

Amarfii-Railean Nelli
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 1 august 2019


Rezumat

Cases are widely-used pedagogical method in business education. Case anaysis develops a managerial perspective as well as tolerance for untidy situations in the real world. However, many of these cases, though richly textured, are based primarily on a historical perspective and frequently involve fictitious circumstances. This paper focuses on a reallife case approach that can provide an opportunity, across business disciplines, for forward-looking analysis of actual company problems as well as their historical context. I tis based on identification and dagnosis o a compelling, multi-faced, and currently evolving business problem at a publicity-traded firm- a company currently „at the crossroads” duet o such events as bankruptcy, merger or major management change. The analysis concludes with the student’s recommendation for the company next steps. This paper include backround on real-life cases, a description of an alternative approach, and preliminary results o student evaluations.