Metacognition an essential domain in personalized learning
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1914 9
Ultima descărcare din IBN:
2021-11-28 23:13
SM ISO690:2012
ŞCHIOPU, Lucia. Metacognition an essential domain in personalized learning. In: Școala modernă:: provocări și oportunități, 5-7 noiembrie 2015, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2015, pp. 250-253. ISBN 978-9975-48-100-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Școala modernă: 2015
Conferința "Școala modernă: provocări și oportunități"
Chişinău, Moldova, 5-7 noiembrie 2015

Metacognition an essential domain in personalized learning


Pag. 250-253

Şchiopu Lucia
 
 
 
Disponibil în IBN: 31 iulie 2019


Rezumat

Metacogniţia, sau „gândirea la gândire” se referă la procesele mentale, care controlează şi reglementează modul în care gândim. Metacogniţia este cunoaşterea despre cunoştinţele, procesele şi stările cognitive şi afective ale unei persoane precum şi monitorizarea şi reglarea cunoştinţelor, proceselor şi stărilor cognitive. Metacogniţia poate avea forma experienţelor metacognitive, care sunt sentimentele conştiente din timpul unei însărcinări, şi poate avea forma cunoştinţelor metacognitive, care cuprind cunoştinţele despre variabilele, care afectează procesul cognitiv. Componenta de bază a metacogniţiei este conştientizarea proceselor gândirii, care începe să se formeze din fragedă copilărie. Această conştientizare include modalităţile generale de abordare a unei sarcini, cât şi modalităţile alternative prin care ar putea să o abordeze. Diferenţa dintre cogniţie şi metacogniţie este o distincţie teoretică: metacogniţia este definită ca cogniţia despre procesele cognitive proprii. Specificul predării limbii engleze este focusarea pe formarea a patru deprinderi fundamentale în receptarea şi producerea mesajelor în limba engleză: deprinderile de ascultare, vorbire, citire şi scriere;aspect strâns legat de formarea cunoştinţelor şi strategiilor metacognitive. Cercetările au dovedit că studenţii care citesc fără a folosi strategiile metacognitive nu înţeleg conţinutul citit sau înţeleg foarte puţin. Scrierea este un proces interactiv, recursiv, mental, care implică planificarea, traducerea ideilor şi imaginilor în cuvinte, revizuind ceea ce a fost scris şi monitorizând întregul proces. Studenţii cu deprinderi înalt dezvoltate de scriere au un repertoar mare şi dezvoltat de cunoştinţe metacognitive şi strategii de control, ei recurg la planificarea avansată, îşi organizează ideile uşor, înţeleg ce înseamnă un proces de scriere, şi au strategii de lucru şi strategii de revizuire a textelor înalt ierarhizate pentru a crea mesaje scrise coerente, articulate, cizelate şi efective. Vandergrift poziţionează studenţii, cu un înalt grad de conştientizare metacognitivă, foarte buni la procesarea informaţiei, găsirea celor mai optime căi de implementare a cunoştinţelor pentru a-şi îmbunătăţi vorbirea.

Cuvinte-cheie
-