Articolul precedent |
Articolul urmator |
620 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-02-01 16:23 |
SM ISO690:2012 CHIRDEACHIN, Alexei, BABÂRĂ, Nicanor, BABĂRĂ, Eugenia, SULAC, Sofia. Particularităţi de evaluare în contextul formării şi dezvolării competenţelor comunicative în cadrul didacticii limbilor. In: Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale, 9-10 noiembrie 2017, Chișinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2017, pp. 209-211. ISBN 978-9975-48-118-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale 2017 | ||||||
Conferința "Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale" Chișinău, Moldova, 9-10 noiembrie 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 209-211 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Current legislative, curricular and pedagogical requirements in the field of language didactics involve the formation and development of communicative competences as finalities of the didactical process. In this context, as it is known, this process involves the formation of knowledge (gnosiological / knowledge level), abilities (praxiological / application level) and skills (integrative / integration level) based on the material of language expressed in its basic compartments: pronunciation, grammar, vocabulary and writing. In this context, the present work addresses the issue of assessment in the process of formation and development of communicative competences within language teaching. |
||||||
Cuvinte-cheie - |
||||||
|