Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
872 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2018-01-30 18:52 |
SM ISO690:2012 COJOCARU, Violeta, BABUC, Rucsanda. La promesse synallagmatique de vente est-elle une vente mal qualifiee? In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2009, nr. 3(23), pp. 89-92. ISSN 1814-3199. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale) | ||||||
Numărul 3(23) / 2009 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017 | ||||||
|
||||||
Pag. 89-92 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Promisiunea reciprocă (sau sinalagmatică) de vânzare şi cumpărare este contractul prin care două părţi se obligă, respectiv, una de a vinde, alta de a cumpăra un bun determinat la un preţ determinat. Atunci când ea vizează un imobil sau un fond comercial, deseori este denumită în practică „compromis”. Diferenţa promisiunii unilaterale de a vinde ori de a cumpăra, în cadrul căreia contractanţii (beneficiarul) rezervă dreptul de a nu realiza vânzarea, promisiunea reciprocă obligă părţile de a încheia un contract definitiv. Dreptul opţiunii acordă unui singur beneficiar promisiunea unilaterală, ce constituie, deci, criteriul de distincţie dintre două promisiuni. Se poate spune, în această ordine de idei, că existenţa obligaţiilor reciproce lăsate părţilor nu conferă în sine un contract de promisiune cu natura uneia sinalagmatice sau reciproce, dar care trebuie, pentru că având-o contractanţii vor primi într-o manieră simetrică angajamentul de a vinde şi a cumpăra. |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Cojocaru, V.P.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Babuc, R.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='fr'>La promesse synallagmatique de vente est-elle une vente mal qualifiee?</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2009</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1814-3199</relatedIdentifier> <dates> <date dateType='Issued'>2009-03-03</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Promisiunea reciprocă (sau sinalagmatică) de vânzare şi cumpărare este contractul prin care două părţi se obligă, respectiv, una de a vinde, alta de a cumpăra un bun determinat la un preţ determinat. Atunci când ea vizează un imobil sau un fond comercial, deseori este denumită în practică „compromis”. Diferenţa promisiunii unilaterale de a vinde ori de a cumpăra, în cadrul căreia contractanţii (beneficiarul) rezervă dreptul de a nu realiza vânzarea, promisiunea reciprocă obligă părţile de a încheia un contract definitiv. Dreptul opţiunii acordă unui singur beneficiar promisiunea unilaterală, ce constituie, deci, criteriul de distincţie dintre două promisiuni. Se poate spune, în această ordine de idei, că existenţa obligaţiilor reciproce lăsate părţilor nu conferă în sine un contract de promisiune cu natura uneia sinalagmatice sau reciproce, dar care trebuie, pentru că având-o contractanţii vor primi într-o manieră simetrică angajamentul de a vinde şi a cumpăra.</description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>