Social-linguistic motivation of forming abbereviated and clipped lexical units
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1465 0
SM ISO690:2012
MELENCIUC, Dumitru, CONSTANTINESCU, Oxana. Social-linguistic motivation of forming abbereviated and clipped lexical units. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2009, nr. 4(24), pp. 112-115. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 4(24) / 2009 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Social-linguistic motivation of forming abbereviated and clipped lexical units

Pag. 112-115

Melenciuc Dumitru, Constantinescu Oxana
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 19 noiembrie 2013


Rezumat

Abrevierea şi prescurtarea unităţilor lexicale şi sintactice au fost folosite din timpurile străvechi. Dar în ultimii 100 de ani, ca rezultat al accelerării în dezvoltarea societăţii umane a tuturor domeniilor de activitate, a crescut brusc volumul de informaţie. Sunt folosite metode noi de cercetare şi studiere a vocabularului, de procesare a informaţiei abundente care se transmite prin diferite mijloace vorbitorilor de limbă. Vertiginos s-a mărit numărul lexemelor prescurtate, abre-viate şi telescopate. Numărul cuvintelor prescurtate şi abreviate, inclusiv şi al celor potenţiale, create în limba engleză, atinge cifra impunătoare de circa 0,5 milioane. În unele stiluri funcţionale, acronimele pot fi folosite metasemiotic. Acronimele folosite în denumirile unor instituţii, organizaţii, societăţi etc. pot fi create în scopul de a atrage atenţia şi a produce un impact emoţional asupra vorbitorilor de limbă. Denumirea abreviată a unei organizaţii, instituţii, mişcări social-politice poate contribui la succesul şi prospe-ritatea lor. Este evident caracterul subiectiv în crearea abreviaturilor şi prescurtărilor noi în politică, economie şi în diverse activităţi sociale. Apar tot mai multe unităţi lexicale abreviate sau prescurtate la modă. Pentru consumatori este important ca aşa unităţi metalingvistice să fie joviale, eufonice, asociate cu forme şi nume bine cunoscute.