Assessing the Training Needs in Probation and Restorative Justice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
602 1
Ultima descărcare din IBN:
2021-03-28 19:25
SM ISO690:2012
SANDU, Antonio. Assessing the Training Needs in Probation and Restorative Justice. In: 4th Central and Eastern European LUMEN International Scientific Conference on Education, Sport and Health, 29-30 septembrie 2017, Iași. Iași, România: LUMEN Conference Center, 2017, pp. 221-223.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
4th Central and Eastern European LUMEN International Scientific Conference on Education, Sport and Health 2017
Conferința "4th Central and Eastern European LUMEN International Scientific Conference on Education, Sport and Health"
Iași, Romania, 29-30 septembrie 2017

Assessing the Training Needs in Probation and Restorative Justice


Pag. 221-223

Sandu Antonio12
 
1 „Ștefan cel Mare” University, Suceava,
2 LUMEN Research Center in Social and Humanistic Sciences, Iasi
 
 
Disponibil în IBN: 29 decembrie 2018


Rezumat

We aimed to highlight a series of training needs for future probation counselors from the NE of Romania and of Moldova, to respond to the necessity of finalizing a national probation model correlated with European and world standards in the field of probation and restorative justice. In both countries, it was highlighted that the profession of probation counselor requires continuous professional training to provide the professional with a bag of transdisciplinary knowledge centered on the assistant professions - social work, psychology - but with a thorough training on the legislative area. It was highlighted the need to know about the specific methodology of working in probation, the social context in which the probation and restorative justice are being implemented, as well as the institutional normative framework for its functioning. Also, research data revealed the importance of familiarizing probation counselors with the main communication techniques, both institutional and interpersonal.

Am urmărit să evidenţiem o serie de nevoi de formare a viitorilor consilieri de probaţiune din NE Romaniei si din Republica Moldova pentru a răspunde necesităţii definitivării unui model naţional de probaţiune corelat cu standardele europene şi mondiale în sfera probaţiunii şi justiţiei restaurative. În ambele ţări a fost pus în evidenţă faptul că profesia de consilier de probaţiune necesită o pregătire profesională continuă, care să pună la dispoziţia profesionistului un bagaj de cunoştinţe transdisciplinare centrat în jurul profesiunilor asistenţiale - asistenţă socială, psihologie – dar care să aibă o temeinică pregătire juridică. A fost evidenţiată nevoia de cunoaştere cu privire la metodologia specifică de lucru în probaţiune, contextul social în care probaţiunea şi justiţia restaurativă se implementează, precum şi cadrul normativ instituţional de funcţionare a acestuia. De asemenea, din datele cercetării a reieşit importanţa familiarizării consilierilor de probaţiune cu principalele tehnici de comunicare, atât instituţională cât şi interpersonală.

Cuvinte-cheie
Assessing, training needs, probation, restorative justice