Unitatea dintre pedagogie şi etică: o nouă abordare sistemică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
703 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-11 06:34
SM ISO690:2012
PANIŞ, Aliona. Unitatea dintre pedagogie şi etică: o nouă abordare sistemică. In: Curriculumul şcolar: :provocări şi oportunităţi de dezvoltare, Ed. 1, 7-8 decembrie 2018, Chișinău. Chisinau, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2018, pp. 461-466. ISBN 978-9975-48.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Curriculumul şcolar 2018
Conferința "Curriculumul şcolar"
1, Chișinău, Moldova, 7-8 decembrie 2018

Unitatea dintre pedagogie şi etică: o nouă abordare sistemică


Pag. 461-466

Paniş Aliona
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 17 decembrie 2018


Rezumat

This article addresses a new direction in education theory – pedagogy of ethics, which controls the predictable development of actions in the practical application of ethics at the process level. It’s specific study object is the ethics’ functional-structural dimension in the institution of education. It is methodologically approached from the perspective of the specific finality in the development of the teacher’s ethical intelligence. It aims at the formation and development of the pupil’s human personality, through valorization of the correlation of theory application, according to specific principles and laws.