Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2022-01-31 23:38 |
![]() SACALIUC, Nina. Repere etice și deontologice în educația copiilor supradotați. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 29 noiembrie 2017, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2017, Ediția 3, pp. 365-369. ISBN 978-9975-132-99-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediția 3, 2017 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" Bălți, Moldova, 29 noiembrie 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 365-369 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The article dealt with current issues of education of intellectually gifted children. The author gives answer to the questions: Who is gifted? What is Giftedness? The answers to these questions are given by the positions pedagogical, psychological, social, bilogical. The focus is on the nature gifted are exposed briefly early characteristics of giftedness. |
||||||
Cuvinte-cheie giftedness, gifted child, excepţional, wonder-child, individual capacity |
||||||
|