Disciplinarea pozitivă în clasa incluzivă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
975 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-19 09:34
SM ISO690:2012
ŞOVA, Tatiana. Disciplinarea pozitivă în clasa incluzivă. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 29 noiembrie 2017, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2017, Ediția 3, pp. 369-373. ISBN 978-9975-132-99-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 3, 2017
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 29 noiembrie 2017

Disciplinarea pozitivă în clasa incluzivă


Pag. 369-373

Şova Tatiana
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 23 noiembrie 2018


Rezumat

The article describes the specificity of positive discipline in the inclusive class. We have seen the stages of development of a new behavior in children with special educational needs, as well as the requirements for strengthening the targeted behavior. It emphasizes the fact that positive discipline in the inclusive class implies the setting of reasonable and imposing limits imposed flexibly, not rigidly, with love and according to the needs of the child.

Cuvinte-cheie
positive discipline, inclusive class, rules