Articolul precedent |
Articolul urmator |
975 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-19 09:34 |
SM ISO690:2012 ŞOVA, Tatiana. Disciplinarea pozitivă în clasa incluzivă. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 29 noiembrie 2017, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2017, Ediția 3, pp. 369-373. ISBN 978-9975-132-99-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediția 3, 2017 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" Bălți, Moldova, 29 noiembrie 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 369-373 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article describes the specificity of positive discipline in the inclusive class. We have seen the stages of development of a new behavior in children with special educational needs, as well as the requirements for strengthening the targeted behavior. It emphasizes the fact that positive discipline in the inclusive class implies the setting of reasonable and imposing limits imposed flexibly, not rigidly, with love and according to the needs of the child. |
||||||
Cuvinte-cheie positive discipline, inclusive class, rules |
||||||
|