Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
674 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-13 21:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
331.108.38:378:377.5 (1) |
Teoria și organizarea muncii. Relațiile dintre întreprinderi și angajați (393) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2640) |
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (277) |
SM ISO690:2012 STEFANCO, Natalia. Practicile internaționale privind corelarea învățământului superior cu cerințele pieței muncii. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2018, nr. 2(112), pp. 179-184. ISSN 1857-2073. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice) | ||||||
Numărul 2(112) / 2018 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033 | ||||||
|
||||||
CZU: 331.108.38:378:377.5 | ||||||
Pag. 179-184 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Problema corelării învățământului superior cu cerințele pieței muncii este una comună atât pentru țările care sunt în curs de dezvoltare, cât și pentru țările dezvoltate economic. De-a lungul timpului s-au încercat a fi găsite cele mai optime metode de corelare a acestor două mari sisteme, practicile cele mai optime fiind întâlnite în Marea Britanie, Franța, Germania ș.a. Printre problemele cu care se confruntă țările europene, cea mai importantă este asigurarea echilibrului dintre cererea pe piața muncii și oferta învățământului superior. Soluționarea acesteia în Europa este realizată prin creșterea rolului statului, a dinamicității angajatorilor și a organizațiilor acestora, prin consolidarea coordonării activi-tăților partenerilor sociali în domeniul muncii și al formării profesionale. |
||||||
Cuvinte-cheie piaţa muncii, absolvenţi, învăţământ superior, corelare, angajatori. |
||||||
|