Evaluarea personalului didactic – activitate de importanţă majoră în dezvoltarea şi asigurarea calităţii în învțământ
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1149 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 20:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.136 (76)
Educație (14391)
SM ISO690:2012
ISAC, Ştefania. Evaluarea personalului didactic – activitate de importanţă majoră în dezvoltarea şi asigurarea calităţii în învțământ. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2018, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2018, Vol.2, pp. 87-90. ISBN 978-9975-88-042-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.2, 2018
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2018

Evaluarea personalului didactic – activitate de importanţă majoră în dezvoltarea şi asigurarea calităţii în învțământ

CZU: 371.136

Pag. 87-90

Isac Ştefania
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 25 octombrie 2018


Rezumat

Recovery best practices already implemented in the system of European educational benefits increasingly support and visibility for their development and ACHIEVES a positive change in the system of evaluation and assessment of schools or teachers from Eastern countries to European integration. Placement learning assessment and examination center would mean moving to a system where testing is not only a way to measure and reward performance, but also a starting point for discussion and feedback. This is the case as schools and policymakers, teachers and students, drawing on international studies and best practices from around the world, to be motivated to examine the activity in a critical way, and identify what could be improved in the future within their areas. A well structured system of assessment and evaluation  encourage learning and inclusion in various ways, among which the most important as the system able to provide the chance of  success for every student, teacher and institution. This is important because it provides a greater degree of autonomy and leadership in education for those who are closest to students and their learning needs.

Google Scholar Export

<meta name="citation_title" content="Evaluarea personalului didactic &ndash; activitate de importanţă majoră &icirc;n dezvoltarea şi asigurarea calităţii &icirc;n &icirc;nvțăm&acirc;nt">
<meta name="citation_author" content="Isac Ştefania">
<meta name="citation_publication_date" content="2018">
<meta name="citation_collection_title" content="Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei">
<meta name="citation_volume" content="Vol.2">
<meta name="citation_firstpage" content="87">
<meta name="citation_lastpage" content="90">
<meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/87-90_5.pdf">