Analiza contextului și oportunități de integrare a educației de gen în învățământul profesional tehnic din Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
793 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 13:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377:371.315.6(478) (1)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273)
SM ISO690:2012
GANEA, Eugenia. Analiza contextului și oportunități de integrare a educației de gen în învățământul profesional tehnic din Republica Moldova. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2018, nr. 5(115), pp. 24-27. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(115) / 2018 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Analiza contextului și oportunități de integrare a educației de gen în învățământul profesional tehnic din Republica Moldova

Analysis of background and opportunities for gender education in technical vocational education in the Republic of Moldova

CZU: 377:371.315.6(478)

Pag. 24-27

Ganea Eugenia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 octombrie 2018


Rezumat

În cadrul prezentei cercetări, am studiat atât contextul social existent în Republica Moldova, cât și cadrul normativ aferent oportunității ce ține de integrarea educației de gen în sistemul de învățământ profesional tehnic. Metodologia este bazată pe analiza la nivel meta (norme sociale), macro (politici), meso (instituții) și micro (beneficiari). Această metodologie este în special potrivită pentru analiza integrării educației de gen în învățământul profesional tehnic, deoarece abordează un sector anume și oferă o privire multidimensională asupra situației din acest sector

As part of the present research, we studied both the existing social context in the Republic of Moldova and the nor-mative framework related to the opportunity to mainstream gender education into the technical vocational education system. The methodology is based on meta (social norms), macro (politics), meso (institutions) and micro (beneficiaries) analysis. This methodology is particularly relevant for conducting analysis for mainstreaming gender education into the technical vocational education system, since it addresses a specific sector and provides a multi-dimensional analysis of the situation in this sector.  

Cuvinte-cheie
educaţie de gen, prejudecăți de gen, analiză.,

„curriculum ascuns”