Analyse des erreurs en competence orale de certains apprenants en FOU
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
662 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-18 06:40
SM ISO690:2012
SLOBODANIUC, Alina. Analyse des erreurs en competence orale de certains apprenants en FOU. In: Interconexiunea paradigmelor didactice şi metodologice în predarea limbilor străine, 23 ianuarie 2014, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2014, Ediția 4-a, pp. 262-271. ISBN 978-9975-124-52-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interconexiunea paradigmelor didactice şi metodologice în predarea limbilor străine
Ediția 4-a, 2014
Seminarul "Interconexiunea paradigmelor didactice şi metodologice în predarea limbilor străine"
Chișinău, Moldova, 23 ianuarie 2014

Analyse des erreurs en competence orale de certains apprenants en FOU


Pag. 262-271

Slobodaniuc Alina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 octombrie 2018


Rezumat

Cet article présente un modèle didactique descriptif d’une analyse des erreurs dans la production des messages oraux des étudiants en FOU. Il tente d’apporter un regard nouveau sur la correction, son but et ses modalités d’application. La démarche proposée est celle d’un retour vers les théories afin de mieux appréhender le mécanisme de l’erreur. On envisage l’erreur non pas comme une faute mais comme un catalyseur dans l’apprentissage d’une langue étrangère. Il nous faut donc apprendre à analyser l'erreur pour découvrir le cheminement qu'a suivi l'étudiant pour en arriver à faire cette erreur, donc mettre en évidence non pas seulement la faiblesse qui a causé l'erreur, mais aussi la force qui se cache derrière.

Prezentul articol oferă un model didactic descriptiv de analiză a erorilor în producerea de mesaje orale de către studenţii ce studiază limba franceză cu obiective universitare (FOU). Acest articol are drept scop de a înfăţişa un alt punct de vedere asupra corectării erorii, scopului său şi a modalităţilor de aplicare. Una din metode ar fi, pentru început, studierea teoriilor pentru a pătrunde în profunzimea mecanismul erorii. Eroarea este prezentată nu ca o greşeală dar ca un catalizator în învăţarea limbilor străine. Deci este necesar să învăţăm a analiza eroarea pentru a descoperi cauza comiterii acesteia de către student, să evidenţiem nu doar lacunele dar şi pozitivul sau punctele forte pe care le ascunde aceasta.

Cuvinte-cheie
démarche didactique, production/expression orale, FOU, public adulte,

erreur, FOS,

FLE