Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
740 24 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-19 21:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.13 (430) |
Educație (14334) |
SM ISO690:2012 ISAC, Ştefania. Incursiuni în discursul contemporan privind profesionalizarea carierei didactice. In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 2(58), pp. 92-97. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2(58) / 2018 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.13 | ||||||
Pag. 92-97 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Exigenţele faţă de profesia didactică se corelează strâns cu cele pe care societatea le manifestă, în dinamica dezvoltării ei, faţă de educaţie. Societatea este în permanentă schimbare şi, odată cu ea, suferă schimbări şi sistemele de educaţie din aproape toate ţările lumii. Între acestea, un loc important îl ocupă procesul de profesionalizare a carierei didactice, întrucât activitatea educativă a fost dominată vreme îndelungată de empirism, improvizaţie şi proceduri artizanale. Profesionalizarea carierei este un proces de formare a unui ansamblu de capacităţi şi competenţe într-un domeniu dat, pe baza asimilării unui set de cunoştinţe (teoretice şi practice), proces controlat deductiv de un model al profesiei respective [Păun E., apud 4]. |
||||||
Cuvinte-cheie profesionalizarea carierei didactice, calitatea resurselor umane în învăţământ, statutul profesorului, standardele profesionale, model al profesiei didactice, pedagogie modernistă, modele pedagogice, mobilitatea cadrelor didactice., Professionalizing teaching career, quality of human resources in education, teacher status, professional standards of the teaching profession model, modernist pedagogy, pedagogical models, teachers mobility |
||||||
|