Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1115 114 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-24 11:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
374.7.015.3 (6) |
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (222) |
SM ISO690:2012 BATOG, Mariana. Responsabilitatea - dimensiune complexă a personalităţii. In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 2(58), pp. 74-84. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2(58) / 2018 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 374.7.015.3 | ||||||
Pag. 74-84 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Responsabilitatea este conceptualizată mai frecvent ca o dimensiune complexă a personalităţii. În acest articol analizăm noţiunea de responsabilitate; evidenţiem importanţa responsabilităţii pentru procesul de învăţare pe tot parcursul vieţii al adolescenţilor, tinerilor și adulţilor; specificăm rezultatele unor cercetări empirice şi accentuăm rolul responsabilităţii în dezvoltarea personalităţii. De asemenea, prezentăm unele instrumente de diagnosticare psihologică a responsabilităţii, descriem mecanismele psihologice de formare a responsabilităţii și propunem recomandări psihologice utile în acest sens. |
||||||
Cuvinte-cheie responsabilitate, independenţă, învăţarea pe tot parcursul vieţii, bariere, probleme, resurse personale., responsibility, independence, lifelong learning, barriers, problems, resources. |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Batog, M.T.</creatorName> <affiliation>Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Responsabilitatea - dimensiune complexă a personalităţii</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2018</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier> <subjects> <subject>responsabilitate</subject> <subject>independenţă</subject> <subject>învăţarea pe tot parcursul vieţii</subject> <subject>bariere</subject> <subject>probleme</subject> <subject>resurse personale.</subject> <subject>responsibility</subject> <subject>independence</subject> <subject>lifelong learning</subject> <subject>barriers</subject> <subject>problems</subject> <subject>resources.</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>374.7.015.3</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2018-07-01</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p><em>Responsabilitatea este conceptualizată mai frecvent ca o dimensiune complexă a personalităţii. În acest articol analizăm noţiunea de responsabilitate; evidenţiem importanţa responsabilităţii pentru procesul de învăţare pe tot parcursul vieţii al adolescenţilor, tinerilor și adulţilor; specificăm rezultatele unor cercetări empirice </em>ş<em>i accentuăm rolul responsabilităţii în dezvoltarea personalităţii. De asemenea, prezentăm unele instrumente de diagnosticare psihologică a responsabilităţii, descriem mecanismele psihologice de formare a responsabilităţii și propunem recomandări psihologice utile în acest sens.</em></p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p><em>Responsibility is frequently conceptualized as a complex dimension of the personality. In this article we analyze the notion of responsibility; highlight the importance of responsibility in the lifelong learning process for young people and adults; we specify the results of empirical research and emphasize the role of responsibility in the development of the personality.We also present some tools of psychological diagnosis of the responsibility and we describe the psychological mechanisms of the formation of responsability and propose psychological useful recommendations.</em></p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>