Manualele de istorie din perspectiva elevilor de gimnaziu (rezultatele unui chestionar)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
736 9
Ultima descărcare din IBN:
2022-06-17 17:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:94 (24)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Istoria generală (525)
SM ISO690:2012
MUŞENCO, Angela. Manualele de istorie din perspectiva elevilor de gimnaziu (rezultatele unui chestionar). In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 2(96), pp. 31-33. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(96) / 2016 / ISSN 1810-6455

Manualele de istorie din perspectiva elevilor de gimnaziu (rezultatele unui chestionar)

History textbooks from the perspective of the gymnasium pupils (results of a questionnaire)

CZU: 37.02:94

Pag. 31-33

Muşenco Angela
 
Liceul Teoretic „Ion Creangă“, or. Soroca
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2018


Rezumat

Studiul de față și-a propus să afle care este atitudinea elevilor de gimnaziu față de manualele de istorie. Deși majoritatea celor chestionați au declarat un grad înalt de încredere în manualele școlare, ei consideră totuși că textele inserate sînt voluminoase și conțin mulți termeni neclari, iar sarcinile de lucru sînt complicate. Elevii recomandă autorilor să fie mai creativi, să scrie texte pe înțelesul copiilor, să explice unele noțiuni prin intermediul imaginilor, să alcătuiască rezumate la început de temă, iar la sfîrșit de manual să prezinte planșe cu personalități istorice.  

The present research aimed to find out the attitude of middle school students about the history textbooks. Even if most questioned students indicated a high degree of confidence in the textbooks, they admit that they face difficulties, because the texts are long and contain many hazy terms, and the tasks are complicated. They recommend the authors to be more creative and write texts comprehensible to children, to explain some concepts through images, to present overviews at the beginning of the subject, and, in the end the textbook, to present drawings of historical figures.

Cuvinte-cheie
history textbooks, middle school students, texts, concepts,

images.