Formele instruirii şi educaţiei ecologice şi eficienţa lor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
838 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-04 08:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.033 (74)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
DONEA, Victor. Formele instruirii şi educaţiei ecologice şi eficienţa lor . In: Ştiinţa Agricolă, 2007, nr. 2, pp. 16-20. ISSN 1857-0003.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Agricolă
Numărul 2 / 2007 / ISSN 1857-0003 /ISSNe 2587-3202

Formele instruirii şi educaţiei ecologice şi eficienţa lor
CZU: 37.033

Pag. 16-20

Donea Victor
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 decembrie 2013


Rezumat

Analiza datelor din literatura metodică de specialitate, activitatea pedagogilor practicieni, precum şi rezultatele experimentale ne permit de a constata următoarele: educaţia ecologică permanentă este posibilă doar în cazul cînd cadrul didactic va da prioritate formelor practice de instruire (lecţiile practice şi de laborator, lecţiile excursii, activităţile individuale şi de grup), care permit contactul nemijlocit al elevului cu natura. Perceptînd-o direct şi prin crearea situaţiilor de problemă de către învăţător, elevul va evidenţia trăsăturile particulare şi generale ale componentelor naturii, va stabili relaţiile dintre componentele naturale ce stau la baza existenţei naturii; măiestria profesională şi pregătirea teoretică a cadrului didactic, asigurarea oricărei forme de activitate cu mijloacele de instruire corespunzătoare sunt premisele succesului formării culturii ecologice.

Cuvinte-cheie
Activitiesinteam, Conservationofbiodiversity, Ecologicaleducationandtraining, Ecologicalnormative andstandards, Ecological orientation