Implementarea blog-urilor în procesul de instruire a disciplinei TCI
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1295 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-03 09:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147:004 (74)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2576)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
POPOVICI, Ilona. Implementarea blog-urilor în procesul de instruire a disciplinei TCI. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, 7 iunie 2017, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, Cahul, 2017, Vol.1, pp. 335-339. ISBN 978-9975-88-007-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.1, 2017
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2017

Implementarea blog-urilor în procesul de instruire a disciplinei TCI

CZU: 378.147:004

Pag. 335-339

Popovici Ilona
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2017


Rezumat

A blog is a publication mechanism, like a journal or bulletin. Blogs can promote open dialogue and encourage community building in which both the bloggers and commenters exchange opinions, ideas, and attitudes. Teachers can use a blog to publish instructional materials that the students can access to and where the students can make comments. Teachers can also let students set up their own blogs for a particular subject or for several subjects and then assign tasks to students. The tasks should be done using blogs (i.e., publishing articles and sharing them with other students). While the students develop their own blogs, teachers can observe and monitor the students' progress, and identify the learning needs that have not been considered (e.g., students may directly or indirectly express their doubts on blogs). As the information on students' blogs are growing, teachers need to classify, summarize and evaluate different students' blogs and then publish the teachers' opinions, directions, and feedback on their own blogs or on class blogs. By doing this, teachers are actually putting students to the right tracks, because if you just let students publish what ever they like, the use of blog could be out of control, and the relevance between the blog and the content being taught and learning will be reduced.