Umanizarea – premisă a dezvoltării educaţiei ştiinţifice integralizate
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
643 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 22:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013 (470)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
BOTGROS, Ion, FRANŢUZAN, Ludmila. Umanizarea – premisă a dezvoltării educaţiei ştiinţifice integralizate. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2012, nr. 2-3(72-73), pp. 23-26. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(72-73) / 2012 / ISSN 1810-6455

Umanizarea – premisă a dezvoltării educaţiei ştiinţifice integralizate
CZU: 37.013

Pag. 23-26

Botgros Ion, Franţuzan Ludmila
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 10 septembrie 2017


Rezumat

În acest articol se analizează conceptul de umanizare prin prisma considerentelor filozofice, psihologice şi pedagogice. Aceste considerente ne orientează spre o nouă paradigmă a educaţiei ştiinţifice în învăţămîntul preuniversitar, axat pe fuziunea strînsă între cunoaşterea ştiinţifică şi cunoaşterea spirituală, aceasta făcînd posibilă redescoperirea esenţei umane şi redobîndirea valorilor spirituale.

This article examines the concept of humanization in the light of considerations philosophical, psychological and pedagogical. These considerations guided us towards a new paradigm of science education on pre-university education focused on merger between scientific knowledge and spiritual knowledge that will allow the rediscovery of the human essence and its recovering the spiritual values.