Metodologia de admitere în învăţămîntul superior: opinii şi propuneri (în baza sondajelor şi dezbaterilor publice desfăşurate de Ministerul Educaţiei)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
692 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-09 20:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1 (1416)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2576)
SM ISO690:2012
HANDRABURA, Loretta, CHEIANU-ANDREI, Diana. Metodologia de admitere în învăţămîntul superior: opinii şi propuneri (în baza sondajelor şi dezbaterilor publice desfăşurate de Ministerul Educaţiei) . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 1(77), pp. 42-46. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(77) / 2013 / ISSN 1810-6455

Metodologia de admitere în învăţămîntul superior: opinii şi propuneri (în baza sondajelor şi dezbaterilor publice desfăşurate de Ministerul Educaţiei)
CZU: 378.1

Pag. 42-46

Handrabura Loretta1, Cheianu-Andrei Diana2
 
1 Ministerul Educaţiei şi Tineretului al R. Moldova,
2 Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 august 2017


Rezumat

Învăţămîntul superior este un proces complex şi costisitor, care necesită ajustări permanente la realităţile socioeconomice naţionale/regionale. Pentru a răspunde acestui deziderat, Ministerul Educaţiei a lansat, în luna octombrie 2012, dezbateri publice privind metodologia de admitere în învăţămîntul superior, suplimentate pentru prima dată de cercetări sociologice. Articolul de faţă are la bază 3 sondaje de opinie realizate cu absolvenţii claselor liceale, studenţii anului I din instituţiile de învăţămînt superior şi publicul larg. Datele sondajelor sugerează necesitatea unor modificări în metodologia de admitere în învăţămîntul superior, care să asigure o selecţie mai riguroasă, bazată pe performanţe.

Higher education is a comprehensive and expensive process requiring continuous adjustments to the national/ regional social-economic circumstances. To meet this goal the Ministry of the Education launched in October 2012 public debates approaching the methodology on higher education enrollment for the first time complemented by sociological research. The current article is based on 3 surveys of public opinion conducted with high school graduates, first-year students enrolled in institutions of higher education and the public. Survey data suggest the necessity of changes in the methods regarding the enrollment to institutions of higher education that will guarantee a rigorous selection based on performance.

Cuvinte-cheie
tertiary education, higher education, surveys,

higher education admission methodology, public debates