Construcţia pedagogică a lecturii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
841 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 15:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:[801.73+821.135.1(478).09] (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Studii și științe auxiliare ale filologiei (73)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087)
SM ISO690:2012
GHICOV, Adrian. Construcţia pedagogică a lecturii. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 2(78), pp. 10-14. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(78) / 2013 / ISSN 1810-6455

Construcţia pedagogică a lecturii
CZU: 37.016:[801.73+821.135.1(478).09]

Pag. 10-14

Ghicov Adrian
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 18 august 2017


Rezumat

Relaţia dintre lectură şi dezvoltarea personalităţii elevului este una esenţială. Nu există lectură în sine, ci doar una care este destinată să genereze sau să accelereze ideea de dezvoltare, de schimbare, de formare a personalităţii lectorului. Este important, în acest sens, ca profesorul, autor al scenariului didactic, să identifice noduri, legături, idei şi consecinţe. Să le configureze astfel încît acestea să corespundă aşteptărilor elevului, care trebuie să participe activ la conceperea produsului educaţional pe care-l consumă şi să facă din informaţia citită un instrument de învăţare şi căutare.

The relationship between a pupil’s reading and the development of his personality is a crucial one. There is no such thing as reading “in itself”, but only reading meant to generate or accelerate the idea of development, change, or building of the reader’s personality. In this context it is important that the teacher, as author of the didactic script, should identify links, connections, ideas, and consequences. These ought to be configured in such a way as to have them correspond to the pupil’s expectations, who must actively participate in the conceiving of the educational product to be consumed, and convert the read information into an instrument of seeking and learning.

Cuvinte-cheie
literacy education, reader’s personality, interpretation and significance of reading, intertextuality, the becoming of a text, educational product of reading, reception, description