Părăsirea timpurie a sistemului educațional: factori și grupuri de risc
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1283 105
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 15:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.74:37.014.5(478) (1)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
GAGAUZ, Olga, BUCIUCEANU-VRABIE, Mariana, PAHOMII, Irina. Părăsirea timpurie a sistemului educațional: factori și grupuri de risc. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2017, nr. 2(45), pp. 98-104. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 2(45) / 2017 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Părăsirea timpurie a sistemului educațional: factori și grupuri de risc
CZU: 316.74:37.014.5(478)

Pag. 98-104

Gagauz Olga, Buciuceanu-Vrabie Mariana, Pahomii Irina
 
Institutul Naţional de Cercetări Economice al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 11 august 2017


Rezumat

The article presents the results of the research on the early school dropout based on the secondary analysis of NBS study data School-to-Work Transition from 2014–2015. The results obtained show that in the last decades among the 18-24 year olds the proportion of those who left the education system at an early age is around 21-22%. They have a low level of education (at most gymnasium) and no follow-up any form of training (formal or non-formal) in the last four weeks preceding the interview. About 20% of early school leavers have done so for economic reasons (including the inability to afford any school-related expenses or the need to earn money to support their families, etc.); about 15% said the lack of interest in school and 10,7% - the desire to start work, and every tenth because of the difficulties in learning. Based on the regression analysis, it was established that among the determinant factors of the early school dropout are residence in rural areas, precarious material (self-assessed) of the household and low level of education of the parents. As the age increases, the likelihood that the young person will no longer continue education and will remain with the low level of education.

Articolul prezintă rezultatele cercetării cu privire la părăsirea timpurie a sistemului educațional, în baza analizei secundare a datelor studiului BNS Tranziția de la școală la muncă din anii 2014–2015. Studiul demonstrează că în ultimele decenii în rândul tinerilor în vârstă de 18-24 de ani proporția celor care au părăsit timpuriu sistemul educațional constituie circa 21-22%, având un nivel scăzut de educație (cel mult gimnazial) și care nu urmează nicio formă de instruire (formală sau non-formală) în ultimele patru săptămâni precedente interviului. Circa 20% dintre tinerii care au părăsit timpuriu școala au făcut-o din motive economice (inclusiv din imposibilitatea de a-și permite unele cheltuieli legate de școală sau din nevoia de a câștiga bani pentru a-și susține familia etc.); circa 15% au enunțat absența interesului pentru școală și 10,7% – dorința de a începe activitatea de muncă, iar fiecare al zecelea din cauza dificultăților în învățare. În baza analizei regresionale s-a stabilit că printre factorii determinanți ai părăsirii timpurii a sistemului educațional se numără: reședința în mediul rural, situația materială precară (autoapreciată) a gospodăriei și nivelul scăzut de educație al părinților. Odată cu creșterea vârstei, se majorează și probabilitatea ca tânărul să nu mai continue studiile și să se limiteze doar la nivelul scăzut de educație.

Cuvinte-cheie
părăsirea timpurie a sistemului educațional, factorii determinanți,

grupuri de risc