Şcoala de azi şi de mîine
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1414 52
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 23:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4278)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
CREŢU, Veronica, CREŢU, Nicolae. Şcoala de azi şi de mîine. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 5-6(87-88), pp. 11-15. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(87-88) / 2014 / ISSN 1810-6455

Şcoala de azi şi de mîine
CZU: 37.01

Pag. 11-15

Creţu Veronica1, Creţu Nicolae2
 
1 Institutul pentru o Guvernare Deschisă,
2 Societatea Soluţii Inovative
 
 
Disponibil în IBN: 9 august 2017


Rezumat

Secolul al XXI-lea a demarat cu o serie de procese emergente, rezultat al democratizării şi globalizării, care vor fi determinative în conturarea priorităţilor de viitor în educaţie. Digitalizarea şi extinderea noilor tehnologii informaţionale, creşterea comerţului mondial şi a interdependenţei economiilor naţionale, procesele politice, demografice şi ecologice afectează tot mai mult Republica Moldova. O politică educaţională corectă trebuie să răspundă provocărilor respective prin schimbări în curriculum, în managementul şcolii etc., astfel încît să fie cu un pas înainte, să nu reacţioneze cu întîrziere la aceste cerinţe ale vremii.

The 21st century began with a series of emergent that will be determinative in shaping future priorities in education. Digitization and expansion of new information technologies increase of global trade and interdependence of national economies, current political, demographic and ecological processes affect more and more Republic of Moldova. A proper education policy must respond to these challenges through changes in school curriculum, through changes in school in order to be one step ahead and not react with delay to these necessities of the time.

Cuvinte-cheie
Education reform, educational policy, global problems, curriculum