Unele aspecte psihologice ale satis-facţiei în muncă a cadrelor didactice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1015 123
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 07:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942:371.12 (12)
Psihologie (3442)
Educație (14518)
SM ISO690:2012
CHETRARU, Agafia, BOLEA, Zinaida. Unele aspecte psihologice ale satis-facţiei în muncă a cadrelor didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 5(105), pp. 178-182. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(105) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Unele aspecte psihologice ale satis-facţiei în muncă a cadrelor didactice
CZU: 159.942:371.12

Pag. 178-182

Chetraru Agafia, Bolea Zinaida
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 mai 2017


Rezumat

Problematica privind satisfacţia în muncă este un subiect central în domeniul psihologiei organizaţionale, reprezentând o realitate psihologică care influenţează în mod direct individul, instituţia şi comunitatea profesională. Diferite realităţi ale spaţiului profesional, precum rezultatele muncii, performanţele, starea psihologică a beneficiarilor, sunt influenţate, indubitabil, de satisfacţia în muncă. În articol sunt prezentate o sinteză teoretică a factorilor determinanţi ai satisfacţiei în muncă şi rezultate empirice privind satisfacţia în muncă a cadrelor didactice din instituţiile medii de specialitate. În urma demersului experimental a fost atestată preponderenţa unui nivel mediu şi ridicat al satisfacţiei în muncă, iar dimensiunile asociate cel mai frecvent cu satisfacţia în muncă sunt colegii, supervizarea, natura muncii şi comunicarea.

The issue of job satisfaction is a central topic in organizational psychology, representing a psychological reality that directly affects the individual, the institution and the professional community. Different realities of the professional life like the results of the work, performances, psychological state of beneficiaries are undoubtedly influenced by job satisfaction. The paper presents a theoretical synthesis on the main factors of job satisfaction and empirical results on the subject of job satisfaction of the teachers working in middle education institutions. As a result of the experimental approach was attested preponderance of a medium and high level of job satisfaction and were identified the dimensions most commonly associated with job satisfaction: colleagues, supervision, nature of work and communication.

Cuvinte-cheie
satisfacţie în muncă, supervizare, salarizare, recompense,

beneficii ale muncii, factori personali, factori organizaţionali