Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
649 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-12-21 17:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
783:282(478) (1) |
Muzică bisericească. Muzică sacră. Muzică religioasă (132) |
Islam (114) |
SM ISO690:2012 GÎRBU, Ecaterina. Reactualizarea muzicii catolice în creaţia componistică autohtonă: Laudate Dominum de Vladimir Ciolac. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2016, nr. 1(28), pp. 32-36. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(28) / 2016 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 783:282(478) | ||||||
Pag. 32-36 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol autoarea efectuează o analiză complexă a psalmului „Laudate Dominum” pentru cor mixt şi orgă de Vladimir Ciolac. Se menţionează că textul în baza căruia este compusă lucrarea, face parte din Biblie (Cartea psalmilor), — psalmul 116 (117), graţie repetării versurilor arhitectonica se încadrează în şase compartimente ce pot fi tratate ca nişte strofe. Semantica figurativă a lucrării reliefează un tablou solemn ce relevă lauda adusă Domnului, speranţa în mila şi bunătatea Lui. |
||||||
Cuvinte-cheie psalm, muzica corală, formă strofică, slujbă de seară, textul religios |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Gîrbu, E.</creatorName> <affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Reactualizarea muzicii catolice în creaţia componistică autohtonă: Laudate Dominum de Vladimir Ciolac</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2016</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1408</relatedIdentifier> <subjects> <subject>psalm</subject> <subject>muzica corală</subject> <subject>formă strofică</subject> <subject>slujbă de seară</subject> <subject>textul religios</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>783:282(478)</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2016-12-29</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>În articol autoarea efectuează o analiză complexă a psalmului „Laudate Dominum” pentru cor mixt şi orgă de Vladimir Ciolac. Se menţionează că textul în baza căruia este compusă lucrarea, face parte din Biblie (Cartea psalmilor), — psalmul 116 (117), graţie repetării versurilor arhitectonica se încadrează în şase compartimente ce pot fi tratate ca nişte strofe. Semantica figurativă a lucrării reliefează un tablou solemn ce relevă lauda adusă Domnului, speranţa în mila şi bunătatea Lui. </description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>In the article the author presents a complex analysis of the psalm „Laudate Dominum” for mixed choir and organ by Vladimir Ciolac. It is noted that the text, it is composed on, is a part of the Bible (Book of Psalms) — Psalm 116 (117), thanks to the repetition of the lyrics the architectonics falls into six compartments that can be treated like stanzas. The figurative semantics of the work emphasizes a solemn picture that reveals the praise to the Lord, hope in His mercy and goodness. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>