Reactualizarea muzicii catolice în creaţia componistică autohtonă: Laudate Dominum de Vladimir Ciolac
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
649 6
Ultima descărcare din IBN:
2022-12-21 17:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
783:282(478) (1)
Muzică bisericească. Muzică sacră. Muzică religioasă (132)
Islam (114)
SM ISO690:2012
GÎRBU, Ecaterina. Reactualizarea muzicii catolice în creaţia componistică autohtonă: Laudate Dominum de Vladimir Ciolac. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2016, nr. 1(28), pp. 32-36. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(28) / 2016 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Reactualizarea muzicii catolice în creaţia componistică autohtonă: Laudate Dominum de Vladimir Ciolac
CZU: 783:282(478)

Pag. 32-36

Gîrbu Ecaterina
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 21 ianuarie 2017


Rezumat

În articol autoarea efectuează o analiză complexă a psalmului „Laudate Dominum” pentru cor mixt şi orgă de Vladimir Ciolac. Se menţionează că textul în baza căruia este compusă lucrarea, face parte din Biblie (Cartea psalmilor), — psalmul 116 (117), graţie repetării versurilor arhitectonica se încadrează în şase compartimente ce pot fi tratate ca nişte strofe. Semantica figurativă a lucrării reliefează un tablou solemn ce relevă lauda adusă Domnului, speranţa în mila şi bunătatea Lui.

In the article the author presents a complex analysis of the psalm „Laudate Dominum” for mixed choir and organ by Vladimir Ciolac. It is noted that the text, it is composed on, is a part of the Bible (Book of Psalms) — Psalm 116 (117), thanks to the repetition of the lyrics the architectonics falls into six compartments that can be treated like stanzas. The figurative semantics of the work emphasizes a solemn picture that reveals the praise to the Lord, hope in His mercy and goodness.

Cuvinte-cheie
psalm, muzica corală,

formă strofică, slujbă de seară, textul religios

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Gîrbu, E.</creatorName>
<affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Reactualizarea muzicii catolice în creaţia componistică autohtonă: Laudate Dominum de Vladimir Ciolac</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2016</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1408</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>psalm</subject>
<subject>muzica corală</subject>
<subject>formă strofică</subject>
<subject>slujbă de seară</subject>
<subject>textul religios</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>783:282(478)</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2016-12-29</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>În articol autoarea efectuează o analiză complexă a psalmului „Laudate Dominum” pentru cor mixt şi orgă de Vladimir Ciolac. Se menţionează că textul în baza căruia este compusă lucrarea, face parte din Biblie (Cartea psalmilor), — psalmul 116 (117), graţie repetării versurilor arhitectonica se încadrează în şase compartimente ce pot fi tratate ca nişte strofe. Semantica figurativă a lucrării reliefează un tablou solemn ce relevă lauda adusă Domnului, speranţa în mila şi bunătatea Lui. </description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>In the article the author presents a complex analysis of the psalm „Laudate Dominum” for mixed choir and organ by Vladimir Ciolac. It is noted that the text, it is composed on, is a part of the Bible (Book of Psalms) — Psalm 116 (117), thanks to the repetition of the lyrics the architectonics falls into six compartments that can be treated like stanzas. The figurative semantics of the work emphasizes a solemn picture that reveals the praise to the Lord, hope in His mercy and goodness. </description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>