Reactualizarea muzicii catolice în creaţia componistică autohtonă: Laudate Dominum de Vladimir Ciolac
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
647 6
Ultima descărcare din IBN:
2022-12-21 17:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
783:282(478) (1)
Muzică bisericească. Muzică sacră. Muzică religioasă (132)
Islam (114)
SM ISO690:2012
GÎRBU, Ecaterina. Reactualizarea muzicii catolice în creaţia componistică autohtonă: Laudate Dominum de Vladimir Ciolac. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2016, nr. 1(28), pp. 32-36. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(28) / 2016 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Reactualizarea muzicii catolice în creaţia componistică autohtonă: Laudate Dominum de Vladimir Ciolac
CZU: 783:282(478)

Pag. 32-36

Gîrbu Ecaterina
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 21 ianuarie 2017


Rezumat

În articol autoarea efectuează o analiză complexă a psalmului „Laudate Dominum” pentru cor mixt şi orgă de Vladimir Ciolac. Se menţionează că textul în baza căruia este compusă lucrarea, face parte din Biblie (Cartea psalmilor), — psalmul 116 (117), graţie repetării versurilor arhitectonica se încadrează în şase compartimente ce pot fi tratate ca nişte strofe. Semantica figurativă a lucrării reliefează un tablou solemn ce relevă lauda adusă Domnului, speranţa în mila şi bunătatea Lui.

In the article the author presents a complex analysis of the psalm „Laudate Dominum” for mixed choir and organ by Vladimir Ciolac. It is noted that the text, it is composed on, is a part of the Bible (Book of Psalms) — Psalm 116 (117), thanks to the repetition of the lyrics the architectonics falls into six compartments that can be treated like stanzas. The figurative semantics of the work emphasizes a solemn picture that reveals the praise to the Lord, hope in His mercy and goodness.

Cuvinte-cheie
psalm, muzica corală,

formă strofică, slujbă de seară, textul religios

Crossref XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'>
<head>
<doi_batch_id>ibn-50299</doi_batch_id>
<timestamp>1714230363</timestamp>
<depositor>
<depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name>
<email_address>idsi@asm.md</email_address>
</depositor>
<registrant>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice</registrant>
</head>
<body>
<journal>
<journal_metadata>
<full_title>Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică</full_title>
<issn media_type='print'>23451408</issn>
</journal_metadata>
<journal_issue>
<publication_date media_type='print'>
<year>2016</year>
</publication_date>
<issue>1(28)</issue>
</journal_issue>
<journal_article publication_type='full_text'><titles>
<title>Reactualizarea muzicii catolice în creaţia componistică autohtonă: Laudate Dominum de Vladimir Ciolac</title>
</titles>
<contributors>
<person_name sequence='first' contributor_role='author'>
<given_name>Ecaterina</given_name>
<surname>Gîrbu</surname>
</person_name>
</contributors>
<publication_date media_type='print'>
<year>2016</year>
</publication_date>
<pages>
<first_page>32</first_page>
<last_page>36</last_page>
</pages>
</journal_article>
</journal>
</body>
</doi_batch>