Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
981 43 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 05:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
342.33/.4(498) (1) |
Constituții. Adunări legislative (231) |
SM ISO690:2012 MOLDOVEANU, Bianca. Separaţia puterilor in stat: teoria clasică nu mai exprimă realitatea politică. In: Revista Institutului Naţional al Justiţiei, 2016, nr. 4(39), pp. 32-34. ISSN 1857-2405. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Institutului Naţional al Justiţiei | |||||||
Numărul 4(39) / 2016 / ISSN 1857-2405 | |||||||
|
|||||||
CZU: 342.33/.4(498) | |||||||
Pag. 32-34 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Teoria separației celor trei puteri în stat există de peste două secole. În diferite țări ea a evoluat într-un mod diferit. Autorul menționează faptul că, chiar și în cadrul aceluiași stat, separația puterilor poate evolua cu preponderență fie spre puterea legislativă, fie spre puterea executivă. Astfel, nu putem vorbi de o separație strictă sau rigidă a puterilor. Autorul invocă numeroase exemple de deformare a acestui principiu, menționând faptul că, în prezent, se consideră că rolul puterii executive este primordial, comparativ cu cel al puterii legislative. |
|||||||
Cuvinte-cheie puterea de stat, partide politice, putere executivă, teoria separaţiei puterilor, delegare legislativă |
|||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Moldoveanu, B.</creatorName> <affiliation>Universitatea "Transilvania" din Braşov, România</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Separaţia puterilor in stat: teoria clasică nu mai exprimă realitatea politică</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2016</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2405</relatedIdentifier> <subjects> <subject>puterea de stat</subject> <subject>teoria separaţiei puterilor</subject> <subject>partide politice</subject> <subject>putere executivă</subject> <subject>delegare legislativă</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>342.33/.4(498)</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2016-12-16</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Teoria separației celor trei puteri în stat există de peste două secole. În diferite țări ea a evoluat într-un mod diferit. Autorul menționează faptul că, chiar și în cadrul aceluiași stat, separația puterilor poate evolua cu preponderență fie spre puterea legislativă, fie spre puterea executivă. Astfel, nu putem vorbi de o separație strictă sau rigidă a puterilor. Autorul invocă numeroase exemple de deformare a acestui principiu, menționând faptul că, în prezent, se consideră că rolul puterii executive este primordial, comparativ cu cel al puterii legislative. </description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>The theory of separation of the three powers in the state has been for over two centuries. In different countries it has evolved in a different way. The author mentions the fact that even in the framework of the same state the separation of powers can evolve with preponderance either towards the legislative or the executive power. Thus, we cannot speak of a strict or rigid separation of powers. The author adduces numerous examples of deformation of this principle, mentioning the fact that at present in they consider the role of the executive power to be primordial to the legislative one. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>