Omul, societatea, şcoala şi sistemul de valori
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
873 63
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 23:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.0 (7579)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
MARTEA, Galina. Omul, societatea, şcoala şi sistemul de valori. In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 3(51), pp. 38-43. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(51) / 2016 / ISSN 1811-5470

Omul, societatea, şcoala şi sistemul de valori
CZU: 37.0

Pag. 38-43

Martea Galina
 
Academia Romano-americană de Ştiinţe şi Arte
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2016


Rezumat

Prin procesele evolutive ale dezvoltării fiinţa umană a realizat acele schimbări care, in rezultat, au modificat comportamentul şi relaţiile sociale dintre oameni, modalitatea de gandire exprimată prin nivelul de cultură şi intelect, viziunea faţă de conceperea şi remodelarea lucrurilor. Intre timp, prin dezvoltarea relaţiilor comunitare omul a conştientizat că propria societate prin care işi menţine existenţa este totalitatea valorilor sociale care urmează a fi respectate şi reformate in dependenţă de propria conduită. Nemijlocit, omul a conştientizat că la formarea unei societăţi adevărate, in mod prioritar, urmează a fi valorificate componentele proceselor de instruire şi educaţie care contribuie şi reglementează corect formarea individului şi a societăţii prin sistemul valorilor.

Through evolutionary processes of human development we made those changes which, as a result, changed the behaviour and social relations between people, the way of thinking expressed by the culture and intellect, and the vision towards understanding and re-modeling things. Meanwhile, by developing community relations the human realized that his own society which maintains their existence is the totality of all social values to be respected and reformed depending on their conduct. Consequently, the man realized that the formation of a true society requires the prioritization of the improvement of training and education processes that all together contribute and regulate the development of the individual and society through the value system.

Cuvinte-cheie
proces evolutiv, individ, identitatea valorii, identitatea comunicarii, identitatea educaţiei, relaţii comunitare, reciprocitate socială, societate, cunoaştere, instruire, cultură