Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
912 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-20 16:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3 (782) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 VINNICENCO, Elena. Specificul influențelor educative în procesul dezvoltării elevului de vîrstă școlară mică și a pubertății. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2016, nr. 4(45), pp. 37-43. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | |||||||
Numărul 4(45) / 2016 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | |||||||
|
|||||||
CZU: 373.3 | |||||||
Pag. 37-43 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
This article reveals the specifics of educational influences on pupil’s development process in the elementary school period and puberty period. Here, there are characterized the aspects of educational influences manifestations which are exercised simultaneously and successively in the educational practice. The development of physical and actional particularities are determined largely by the influence of socioeducational agents, but, at the same time, by the influence of extra-domestic and extra-school elements represented by mass-media and others educational factors. |
|||||||
Cuvinte-cheie influența educativă, vîrsta școlară, sfera cognitivă, metode de stimulare, sfera afectivă, convingeri, deprinderi, conduită, exemple, comportamente, practica educațională |
|||||||
|