Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1353 47 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 16:09 |
SM ISO690:2012 RUSNAC, Svetlana, DOROŞ, Ludmila. Particularităţile adaptării psihosociale a adolescenţilor în condiţiile învăţării în colegiu. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2009, nr. 4, pp. 20-28. ISSN 1857-2502. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | |||||||
Numărul 4 / 2009 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | |||||||
|
|||||||
Pag. 20-28 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
The article presents the results of an experimental study of the contents and efficiency of basic psychological tools used for the adaptation of adolescents to the teaching process in a college. The research has shown several underlying factors that contibute to a lack of adaptation: facing new teaching staff and classmates, lack of awareness of teachers’ individual differences, emotional states, habits, etc., low academic motivation; difficulties in attaining self-acceptance and acceptance from others, academic anxiety, etc. Based on the findings, practical recommendations are given to support them. |
|||||||
Cuvinte-cheie adaptare, adaptare socială, adaptare şcolară, adolescenta, anxietate şcolară, dificultăţi de adaptare, inadaptare, factori ai adaptării, motivaţie şcolară |
|||||||
|